عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: دستور قضائی و تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حریم رودخانه در اطراف روستای شهیددانش(عمله سیف) بخش مرکزی شوش صادر شد. سجاد اسدی مهر سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی […]

عصر خوزستان:

تخریب ۱۸ سازه غیرمجاز کشاورزی و حریم رودخانه در شوش

دزفول-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: دستور قضائی و تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حریم رودخانه در اطراف روستای شهیددانش(عمله سیف) بخش مرکزی شوش صادر شد.

سجاد اسدی مهر سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و توزیع عادلانه آب، امروز سه شنبه ۱۸ ساخت‌ و ساز غیرمجاز در عمله سیف از توابع شوش قلع‌ و قمع شد.

 وی از دستگاه‌های ذیربط خواستار جلوگیری از سوء استفاده افراد منفعت طلب شد و افزود: مسئولان جهاد کشاورزی، امور آب و سایر دستگاه‌های مرتبط نباید فقط نظاره گر ساخت و سازهای غیرقانونی افراد سودجو در اراضی کشاورزی و یا حریم رودخانه باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شوش اظهارداشت: مطابق با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه محوطه‌ سازی و یا احداث بنا در زمین‌های کشاورزی که موجب تغییر شکل کاربری این زمین‌ها شود، ممنوع است.

وی افزود: مرتکبین به جرم درصورت بی‌توجهی به اخطار، ضمن تخریب بنا به مجازات جرائم موضوعه محکوم خواهند شد.
سجادی مهر به مالکان زمین‌های کشاورزی و باغات توصیه کرد پیش از اخذ مجوز از اداره امور اراضی و دستگاه های ذیربط از هرگونه ساخت‌ و ساز و یا تغییر کاربری اراضی به ویژه در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: ایرنا