رئیس اداره محیط زیست کارون از تیراندازی شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان محیط زیست کارون و اهواز و مصدومیت یک محیط‌بان خبر داد. عباس ظاهری شهماروندی اظهار کرد: پس از حوادث اخیر مربوط به تیراندازی شکارچیان متخلف به سمت مامورین این اداره، امروز (پنجشنبه) با هماهنگی اداره محیط زیست اهواز، اکیپ مشترک دو اداره […]


رئیس اداره محیط زیست کارون از تیراندازی شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان محیط زیست کارون و اهواز و مصدومیت یک محیط‌بان خبر داد.

عباس ظاهری شهماروندی اظهار کرد: پس از حوادث اخیر مربوط به تیراندازی شکارچیان متخلف به سمت مامورین این اداره، امروز (پنجشنبه) با هماهنگی اداره محیط زیست اهواز، اکیپ مشترک دو اداره اهواز و کارون به منطقه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: اکیپ‌ها ساعت ۱۰ در منطقه شیرین‌شهر بعد از پایش و دوربین‌کشی در منطقه متوجه وجود یک دستگاه پراید سفید رنگ شدند که دو سرنشین آن در حال شکار بودند. بعد از سوار شدن، دو شکارچی غیر مجاز در حال خروج از منطقه با کمین مأموران یگان محیط زیست مواجه شدند که  مأموران با فرمان ایست، قصد متوقف کردن خودرو را داشتند.

رئیس اداره محیط زیست کارون بیان کرد: شکارچیان بدون توجه به فرمان ایست، با تهدید اسلحه و با سرعت زیاد و ضربه زدن به خودرو سازمانی این اداره قصد فرار از منطقه را داشتند اما در اثر ضربه‌ای که به خودرو وارد شد از مسیر منحرف و متوقف شدند.

وی افزود: یکی از شکارچیان به محض خارج شدن از خودرو با اسلحه شکاری دو مرتبه به طور مستقیم به سمت ماموران شلیک کرد و از محل متوراری شد. شکارچی دوم با ماموران درگیر و از ناحیه مچ پا به یکی از مامورین آسیب وارد کرد که با درایت و شجاعت ماموران این اداره، وی دستگیر و به همراه پرنده‌های شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری جهت سیر مراحل قضایی به کلانتری تحویل داده شد.

ظاهری همچنین از مجموعه دادگستری شهرستان کارون و دادستان شهرستان تشکر کرد.

انتهای پیام