معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون دانش‌آموزی در استان خوزستان گفت: اگر به حد مطلوبی از واکسیناسیون بین دانش‌آموزان نرسیم، یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا در صورت بازگشایی، مدارس تبدیل به کانون جدیدی برای انتشار ویروس خواهند شد. دکتر سید محمد علوی اظهار […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون دانش‌آموزی در استان خوزستان گفت: اگر به حد مطلوبی از واکسیناسیون بین دانش‌آموزان نرسیم، یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا در صورت بازگشایی، مدارس تبدیل به کانون جدیدی برای انتشار ویروس خواهند شد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: یکی از گروه‌هایی که واکسیناسیون آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گروه‌های سنی جوان و دانش‌آموزان است. جوانان در صورت ابتلا به کرونا معمولا ریسک کمتری برای بستری شدن دارند اما با توجه به فعالیت زیاد و تحرک و جابه‌جایی‌شان، موجب انتقال عفونت در جامعه و تهدید سلامت سایرین می‌شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: با توجه به اینکه اعلام شده در روزهای آینده مدارس متوسطه بازگشایی می‌شوند اگر به حد مطلوبی از واکسیناسیون بین دانش‌آموزان نرسیم، یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا در صورت بازگشایی، مدارس تبدیل به کانون جدیدی برای انتشار ویروس خواهند شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظر به اینکه پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان و افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله استان خوزستان که عمدتا دانش‌آموزند، به حد مطلوب نرسیده و از متوسط کشوری پایین‌تر است و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند، از مسئولین محترم آموزش و ‌پروش که تاکنون همکاری خوب و صمیمانه‌ای داشته و دارند درخواست داریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت فرهنگی و تربیتی معلمان و فرهنگیان نسبت به ترغیب و تشویق والدین و دانش‌آموزان به امر مهم واکسیناسیون اهتمام ورزند تا ان‌شاءالله به افزایش پوشش واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی کمک بیشتری شده و در امر بازگشایی موسسات آموزشی  سرعت داده شود.
انتهای پیام