عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدید این وزارتخانه را تقویت کلید واژه توسعه کارآفرینی بیان کرد و گفت: آنچه که می تواند مشکل بیکاری را در کشور حل کند توجه به موضوع کارآفرینی است. به گزارش ایرنا، محمود کریمی بیرانوند دوشنبه در حاشیه […]

عصر خوزستان:

توسعه کار آفرینی رویکرد جدید وزارت تعاون است

اهواز-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدید این وزارتخانه را تقویت کلید واژه توسعه کارآفرینی بیان کرد و گفت: آنچه که می تواند مشکل بیکاری را در کشور حل کند توجه به موضوع کارآفرینی است.

به گزارش ایرنا، محمود کریمی بیرانوند دوشنبه در حاشیه آیین گشایش “کافه کار آفرینی تخصصی پتروشیمی ایران” در ماهشهر که به صورت مجازی با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: بر اساس رویکرد جدید در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، از این پس منتظر کارآفرینان نمی مانیم بلکه خود به سراغ کارآفرینان می رویم.

وی این وزارتخانه را تسهیل گر مشکلات کارآفرینان و کارفرمایانی که به دنبال توسعه و ایجاد اشتغال هستند معرفی کرد و گفت: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به دنبال حل مشکلات کارآفرینان است و در این راستا قبل از آنکه کارآفرینان مراجعه کنند، مشکلات آن ها بررسی و رفع می شود.

سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارآفرینان کشور بسیار فعال هستند اما تعداد زیادی از آن ها گرفتار برخی مشکلات قانونی و یا موانع صدور مجوز هستند که به تعطیلی و یا رکود کسب و کار آنها منجر شده است.

وی یکی از اولویت های این وزارتخانه را احیای طرح های نیمه کاره و رها شده دانست و گفت: در نظر داریم تا کارآفرینان در حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مشکلات خود را بیان کنند تا برای حل آن ها اقدام شود همچنین پیگیر ایجاد دبیرخانه ای در وزارتخانه مذکور برای رفع مشکلات موانع کسب و کار هستیم تا به صورت فرا وزارتخانه ای به مشکلات و موانع اشتغال در کشور رسیدگی شود.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در حوزه مجوزها نیز مراکز مشاوره کارآفرینی وجود دارند که اداره کل توسعه کارآفرینی وزارتخانه این مجوز را صادر می کند ، این مراکز شامل شتاب دهنده ها و کافه کارآفرینی و مراکز مشاوره کارآفرینی هستند.

وی همچنین در خصوص مدت زمان صدور مجوز برای کار آفرینان گفت : سقف تعداد روزی که برای اعطای مجوز در نظر گرفته شده است سه روز است، اگر تا سه روز همکاران در سراسر کشور مجوز را صادر نکردند به صورت خودکار وزارتخانه برای اعطای مجوز ورود می کند.

توسعه کافه کارآفرین در سراسر خوزستان

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوزستان در بخش کشاورزی و صنعت ظرفیت های بسیار خوبی دارد و امروزکافه کارآفرینی در حوزه پتروشیمی راه اندازی شده است و انتظار داریم در این کافه کارآفرینی زنجیره های پایین دست شرکت پتروشیمی شکل گیرد.

وی گفت: انتظار می رود این  کافه های کارآفرینی در سراسر استان خوزستان افتتاح شوند تا برای حل مشکلات کارآفرینان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در نظر داریم با همکاری سازمان هایی مثل کشاورزی و صمت و  بر اساس ظرفیت های هر استان رسته های شغلی را تقویت کنیم.

در مراسم افتتاح کافه کارآفرینی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد تعدادی از کارآفرینانی که دچار مشکل بودند به صورت مستقیم نظرات و مشکلات خود را با وزیر تعاون در میان گذاشتند.

کافه کارآفرینی به منظور تسهیل در امور کارآفرینان و توسعه اشتغال با توجه به ظرفیت های هر استان فعالیت می کند.

از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا