عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:سیاست منطقه آزاد اروند حمایت از تولیدات داخل با نگاه صادرات محور است. به گزارش ایرنا جبار سالم‌پور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: سیاست گذاری منطقه آزاد اروند در […]

عصر خوزستان:

منطقه آزاد اروند از تولید با رویکرد صادرات حمایت می‌کند

آبادان – ایرنا – معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:سیاست منطقه آزاد اروند حمایت از تولیدات داخل با نگاه صادرات محور است.

به گزارش ایرنا جبار سالم‌پور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: سیاست گذاری منطقه آزاد اروند در مرحله اول تبدیل شدن صنایع موجود در آبادان و خرمشهر از واردکننده کالا به مونتاژکننده، و مرحله دوم تبدیل شدن آنها به یک تولیدکننده با رویکرد صادرات محور است.

وی افزود: هم اکنون در شهرک صنعتی خرمشهر، شرکت ارتباط همراه گویا اروند به یک تولیدکننده تبدیل شده است.

سالم‌پور با بیان اینکه ایجاد خوشه‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند در دستورکار قرار دارد گفت: یکی از این خوشه‌ها، تبدیل شدن به هاب صنایع برق، الکترونیک و صنایع هایتیک است و تا حدود زیادی این موضوع تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش صنایع الکترونیک حدود ۱۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر مشغول فعالیت هستند.

وی گفت:با توجه به ظرفیت بالقوه منطقه آزاد اروند، و دارا بودن حمل و نقل ترکیبی چهارگانه ریلی، زمینی، دریایی و هوایی، همسایگی با کشور عراق و وجود مرز زمینی شلمچه،امیدواریم در بخش تولید و صنعت به اهداف خود که توسعه اشتغال پایدار با رویکرد صنعتی است دست یابیم.

تولید روزانه ۱۰ هزار گوشی تلفن همراه و تبلت در خرمشهر 

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند خرمشهر نیز گفت: هشت خط تولید در شرکت ارتباط همراه گویا اروند خرمشهر روزانه بیش از ۱۰ هزار تلفن همراه و تبلت تولید می‌کنند.

حمید سعیدی بیان کرد: این شرکت با نام تجاری “جی ال ایکس” از سال ۱۳۸۶ به منظور تولید گوشی تلفن همراه، تبلت و تجهیزات ارتباطی در منطقه آزاد اروند تاسیس و برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بومی این منطقه شغل ایجاد کرده است.

وی افزود:برطرف کردن مشکلات پیش روی تولیدکنندگان به حمایت همه جانبه دولت مردان نیاز دارد و امسال که سال حمایت از تولید است انتظار داریم که هم مردم در کنار ما باشند و از محصولات ما استفاده کنند البته سعی داریم که بهترین محصولات را با کیفیت مناسب تولید کنیم.

وی گفت: امسال مشتریان خوبی از عراق داشتیم و می‌توانیم صادرات و ارزآوری خوبی داشته باشیم.

شرکت ارتباط همراه گویا اروند طراح و تولید کننده گوشی‌های کلاسیک، هوشمند و تبلت با برند جی ال ایکس (GLX) به عنوان نخستین شرکت تولید کننده تلفن همراه ایرانی از سال ۱۳۸۶ کار خود را به صورت رسمی در شهر خرمشهر و در منطقه آزاد اروند با تولید گوشی‌های ساده و کلاسیک آغاز کرد.

این شرکت در سال ۱۳۹۰ شروع به تولید تلفن‌های هوشمند ایرانی با سیستم عامل اندروید کرد و در سال ۹۱ نیز با تولید تبلت، خود را در این عرصه مطرح و تبلت ایرانی جت را تولید کرد و در سال ۹۱ اقدام به رونمایی از گوشی‌های پرچمدار خود کرد.

منبع: ایرنا