عصر خوزستان: اهواز- ایرنا – مدیرکارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:همزمان با شروع فصل کشت ، کار بیمه محصولات کشت پاییزی در این استان با هدف حمایت از کشاورزان و بهره برداران از روز دوشنبه شروع شد. محمد آلاله روز دوشنبه ، افزود:بیمه محصولات کشاورزی پاییزی در استان منطبق با مصوبه شورای کشاورزی که […]

عصر خوزستان:

آغاز بیمه محصولات پاییزی در خوزستان

اهواز- ایرنا – مدیرکارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:همزمان با شروع فصل کشت ، کار بیمه محصولات کشت پاییزی در این استان با هدف حمایت از کشاورزان و بهره برداران از روز دوشنبه شروع شد.

محمد آلاله روز دوشنبه ، افزود:بیمه محصولات کشاورزی پاییزی در استان منطبق با مصوبه شورای کشاورزی که مبتنی بر الگوی کشت در سال زراعی جاری است عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به الگوی کشت محصولات پاییزی در استان که متناسب با وضعیت آب تعریف و تنظیم شده است افزود: درهمه مناطقی که کشت پاییزی از سوی جهاد کشاورزی مجاز شناخته شده است ، محصولات کشاورزی بیمه می‌شوند.
مدیرگروه کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از عموم کشاورزان خوزستانی که منطبق با الگوی کشت و مصوبه شورای کشاورزی اقدام به کشت محصولات پاییزی کرده‌اند خواست محصول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و پیش بینی نشده بیمه کنند.

وی به شکنندگی بخش کشاوررزی خوزستان در سال های اخیر که با ۲ پدیده سیلاب و خشکسالی شدید رو به رو بوده است اشاره کرد و افزود:بیمه محصولات مجاز کشاورزی که دولت نیمی از حق بیمه را پرداخت می کند نقش مهمی در پایداری کشاورزی و حمایت از بهره داران دارد.

آمادگی برای بیمه ۲۵۰هزار هکتار از دیمزارهای خوزستان
آلاله از آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان برای بیمه ۲۵۰هزار هکتار از دیمزارهای گندم و کلزا خبر داد.
مدیرکارگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:امسال با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سطح دیمزارهای کلزا در استان از ۱۰هزار به ۵۰هزار هکتار افزایش یافته است ضمن آنکه برای بیمه هرهکتار زمین دیم ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۵۰هزار ریال سهم کشاورز را پرداخت می کند.
وی از شروع بیمه محصولات کشت قراردادی که عموما” کلزا است خبر داد و افزود: طبق توافق با شرکت های خریدار دانه های روغنی ، همه سطوح کشت قراردادی ملزم به بیمه کردن هستند و در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، کار بیمه کردن کشت قراردادی در استان را شروع کرده است.
آلاله گفت: در خارج از شبکه های آبیاری که آب کشت پاییزی با چاه یا چشمه تامین می شود محصول بیمه خواهد شد.
در سال زراعی جاری محدودیت کشت محصولات پاییزی به خصوص چغندرقند و کلزا در شبکه آبیاری دز به علت کاهش شدید ذخایر آب سد دز ممنوع شده و کشت در دیگر شبکه های آبیاری و زهکشی استان نیز محدود شده است.

دامداران خوزستانی دام خود را بیمه کنند
مدیرکارگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از دامداران استان خواست دام خود را بیمه کنند تا بتوان در شرایط سخت از آنان حمایت کرد.
آلاله گفت:براساس بند “ث” ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، دام به صورت اجباری باید بیمه شود.
وی گفت: دولت از این پس برای حوادثی که منجر به تلفات دام شود خسارتی پرداخت نخواهد کرد بنابراین بیمه کردن دام در برابر حوادثی همچون صاعقه ، سیل و بیماری امری اجتناب ناپذیر است.
حدود ۳.۵میلیون راس دام سبک و ۴۵۰هزار راس دام سنگین در خوزستان وجود دارد.

منبع: ایرنا