عصر خوزستان: دزفول-ایرنا-رئیس مرکز بهداشت دزفول از برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی اچ آی وی در پارک خانواده این شهر خبر داد و گفت: در این ایستگاه علاوه بر اطلاع رسانی درخصوص اچ آی وی تست رایگان نیز از مراجعان گرفته می‌شود. به گزارش ایرنا محمدعلی شفیعی‌نیا روز سه شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: پویش اطلاع رسانی […]

عصر خوزستان:

تست رایگان اچ آی وی در پارک خانواده دزفول

دزفول-ایرنا-رئیس مرکز بهداشت دزفول از برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی اچ آی وی در پارک خانواده این شهر خبر داد و گفت: در این ایستگاه علاوه بر اطلاع رسانی درخصوص اچ آی وی تست رایگان نیز از مراجعان گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی شفیعی‌نیا روز سه شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: پویش اطلاع رسانی ایدز امسال با شعار “من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم” آغاز شده و ۲۰ آذر ادامه دارد.

وی افزود: مرکز بهداشت دزفول با همکاری پرسنل و دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه آزاداسلامی واحد دزفول، اقدام به برپایی ایستگاه اطلاع رسانی نموده که خدمات مشاوره و آموزش، غربالگری و اخذ تست سریع رایگان اچ آی وی به مراجعان ارائه می‌کند. 

 رئیس مرکز بهداشت دزفول این بیماری را قابل پیشگیری دانست و گفت: این بیمایری با تماس جنسی محافظت نشده و استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان تزریقی منتقل می‌شود.

وی به شیوع این بیماری در جهان و ایران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت سازمان‌های متولی در این زمینه و مشارکت افراد جامعه در پیشگیری، بیماریابی و کنترل بیماری بتوان روند ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

 شفیعی‌نیا بیان کرد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری حوالی ترمینال مسافربری شوش، خیابان شهدای محراب، نبش خیابان رمضان و شماره تماس ۴۲۰۲-۰۶۱ آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

 وی با بیان اینکه ایستگاه اطلاع رسانی اچ آی وی تا ۲۰ آبان در پارک خانواده مستقر است، از شهروندان  دعوت کرد از این ایستگاه در ساعت ۱۸ تا ۲۱ بازدید کنند و از خدمات ارائه شده در این ایستگاه بهره مند شوند.

منبع: ایرنا