فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: بازگشایی مدارس بر اساس شناخت خود دانش‌آموزان است یعنی اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد می‌تواند به مدرسه برود و در غیر این صورت نیز می‌تواند از آموزش غیرحضوری استفاده کند. ولی‌الله حیاتی در جلسه قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان […]


فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: بازگشایی مدارس بر اساس شناخت خود دانش‌آموزان است یعنی اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد می‌تواند به مدرسه برود و در غیر این صورت نیز می‌تواند از آموزش غیرحضوری استفاده کند.

ولی‌الله حیاتی در جلسه قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان که امروز (۲۵ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به روند واکسیناسیون در حوزه آموزش و پرورش در استان خوزستان اظهار کرد: ۸۵ درصد از جامعه هدفی که در اختیار آموزش و پرورش است، تا پایان هفته واکسینه می‌شود و واکسیناسیون مابقی نیز تا هفته آینده به اتمام می‌رسد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: ما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم؛ در ستاد ملی بازگشایی تدریجی مدارس مصوب شده است و آموزش و پرورش زمینه را آماده می‌کند. بازگشایی بر اساس شناخت خود دانش‌آموزان است یعنی اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد می‌تواند به مدرسه برود و در غیر این صورت نیز می‌تواند از آموزش غیرحضوری استفاده کند بنابراین اجباری برای اینکه حتما همه دانش‌آموزان سر کلاس حضوری، حضور داشته باشند وجود ندارد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: آموزش و پرورش شرایط بازگشایی آرام، تدریجی و منعطف را فراهم می‌کند. انعطاف از این جهت است که اگر وضعیت شهر قرمز شد، طبیعتا آموزش حضوری معنا پیدا نمی‌کند.
وی افزود: درباره سایر اماکن نیز نباید دچار عادی‌انگاری شویم و پروتکل‌ها را زیر پا بگذاریم و ماسک استفاده نشود. باید در شرایطی که وضعیت بیماری تقریبا باثبات است، دو کار انجام دهیم؛ اول تلاش برای انجام واکسیناسیون حداکثری در خوزستان در تمام بخش‌ها و دیگری تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در تمام بخش‌ها است. این دو کار باید سرلوحه کار قرار گیرد زیرا واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
حیاتی گفت: مسئولیت اعمال نظارت بر پروتکل‌ها با همان دستگاه‌هایی است که صادرکننده مجوز فعالیت دستگاه‌ها هستند.
وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر استان خوزستان، افزود: از بانک‌ها تشکر می‌کنم که اقدامات خوبی در افزایش رعایت پروتکل‌ها انجام دادند و باید تا هفته آینده نصب تهویه را کامل کنند. باید تلاش کنیم که در این شرایط دچار عادی‌انگاری نشویم و پروتکل‌ها را جدی بگیریم و واکسیناسیون را با شدت ادامه دهیم تا از این مراحل عبور کنیم.
انتهای پیام