عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز آموزش قرآن به ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی از امروز شنبه در مدارس این استان خبر داد و گفت: در برنامه قرآنی پایه اول روخوانی،حفظ و آشنایی با داستان های قرآنی برنامه ریزی شده است. به گزارش ایرنا کوروش مودت شنبه در […]

عصر خوزستان:

آغاز آموزش قرآن به ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز آموزش قرآن به ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی از امروز شنبه در مدارس این استان خبر داد و گفت: در برنامه قرآنی پایه اول روخوانی،حفظ و آشنایی با داستان های قرآنی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا کوروش مودت شنبه در آیین استانی آغاز رسمی آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی در ناحیه چهار اهواز  بیان کرد:برنامه آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی با هدف آشنایی دانش آموزان با قرآن از ابتدای ورود به مدرسه اجرا می شود که امری ضروری در دوره تحصیل دانش آموزان است.

وی گفت: هدف از گنجاندن آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی انس با قرآن است. با این کار دانش آموزان از سن بسیار پایین با قرآن آشنا می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: با توجه به اینکه دوره اول ابتدایی پایه بسیار مهمی است آموزش قرآن می تواند در رشد و تعالی دانش آموز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی افزود: با آشنایی دانش آموزان با قرآن ازپایه اول ابتدایی، فرهنگ استفاده از آموزه های قرآنی و مطالعه این کتاب آسمانی در زندگی دانش آموزان نهادینه خواهد شد.

اندیشیدن به مباحث قرآنی از اهداف آموزش قرآن به دانش آموزان است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: آموزش قرآن از پایه اول ابتدایی برای دانش آموزان با هدف تدبر و اندیشیدن به مباحث قرآنی است تا در زندگی خود نیز از این آموزه ها استفاده کنند.

فرانک موسوی بیان کرد: درپایه اول ابتدایی دانش آموزان با روخوانی کتاب قرآن آشنا می شوند.حفظ سوره های کوتاه و آشنایی با داستان های قرآنی برای پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است ، آموزش و پرورش به دنبال این است که علاوه بر روخوانی و یادگیری، حفظ سوره های قرآن را نیز آموزش دهد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: آموزش قرآن از پایه اول ابتدایی تا دبیرستان انجام می شود و بیشتر در بحث قرائت قرآن و حفظ جزء سی ام قرآن کار می شود.

مسعود اکبری افزود: دانش آموزان بیشتر در بحث قرائت قرآن آموزش می بینند و تفسیر قرآن نیز با توجه به تناسب سن آن ها انجام می شود.

آیین آغاز آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی هر ساله در اوایل مهر ماه برگزار می شد که امسال به دلیل غیرحضوری بودن مدارس در مهر ماه این آیین در پایان آبان ماه برگزار شد.

دانش آموزان پایه اول ابتدایی در خوزستان در هفته ۲ روز در مدارس به صورت حضوری آموزش می بینند.

منبع: ایرنا