عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- نخستین رویداد ملی ذهن خلاق عصر یکشنبه با حضور نخبگان و مسوولان شهرستان دزفول در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان آغاز به کار کرد. به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان دزفول روز در آیین افتتاح جشنواره ملی ذهن خلاق در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: رویدادهای […]

عصر خوزستان:

نخستین رویداد ملی ذهن خلاق در دزفول  آغاز به کار کرد

دزفول-ایرنا- نخستین رویداد ملی ذهن خلاق عصر یکشنبه با حضور نخبگان و مسوولان شهرستان دزفول در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان دزفول روز در آیین افتتاح جشنواره ملی ذهن خلاق در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: رویدادهای مربوط به کسب و کار و کارآفرینی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از برنامه ها و  دغدغه  جوانان بسیجی و افراد دغدغه مند آغاز شده که می‌تواند آغازی برای خودکفایی باشد.
علی فرهمندپور با بیان اینکه بیشترین مراجعات به فرمانداری مربوط به حوزه اشتغال است بر ضرورت ورود به کارآفرینی تاکید کرد.
وی افزود: بالای ۲۰۰ نخبه در شهرستان دزفول  داریم که ایده های خوبی دارند و امیدواریم افتتاحیه امروز مقدمه خوبی برای بازار کار و توسعه شهرستان باشد.
مدیر باشگاه  فناوران بسیج دزفول نیز در این آیین گفت: این باشگاه از هشت سال پیش آغاز به کار کرده و ۳۰۰ نفر در زمینه های اختراع، نویسنده موشن گرافی و دیگر بخش ها عضو آن هستند.
سمیرا خیاط خرم آبادی با بیان اینکه فناوران جوان بسیج زیر نظر بسیج پژوهش است، افزود: طبق این برنامه کار را از امروز آغاز و اختتامیه آن بعد از ۲ ماه با محوریت کسب و کار و کارآفرینی در 
دهه فجر برگزار خواهد شد. 
وی از افرادی که در زمینه کسب و کار و کارآفرینی تجربه دارند خواست تجربه خود را در قالب تالارهای گفت وگو و کارگاه های آموزشی به جوانان منتقل کنند.
مدیر باشگاه فناوران بسیج دزفول با بیان اینکه 
قبلا جشنواره ها و آیتم های این چنینی در دزفول برگزار شده است، اظهارداشت: افرادی که نیازمند  تسهیلات هستند با همکاری مسوولان مربوطه از این تسهیلات بهره مند خواهند شد تا کار خود را رونق دهند.
وی با اشاره به اینکه قشر نخبه و جوان استان خوزستان و استان های مجاور عضو این مجموعه هستند، ادامه داد: جوانانی که به این مجموعه می‌پیوندند به گروه‌های مختلف فناور تقسیم می‌شوند تا ضمن برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی، ایده هایشان را با کارآفرینی پیش برند.
خیاط خرم آبادی با بیان اینکه چالش‌های برنامه‌های سال‌های پیش شناسایی و پس از بررسی نسبت به حل آنها اقدام خواهد شد، گفت: این جشنواره در  بخش‌های صنایع خلاق، دانش محور(شرکت های دانش بنیان، تولیدهای عصر هوشمند و کسب و کارهای اینترنتی ) ، ایده های فناور و بانوان کارآفرین اجرا و تلاش می شود به مشکلات بانوانی که در حوزه کسب و کار و کارآفرینی فعالیت می‌کنند به تناسب  موقعیت اجتماعی و سرپرستی خانواده پرداخته شود.
وی همچنین سلامت جامعه و ایران آینده را از دیگر آیتم های این جشنواره عنوان کرد و افزود: آیتم‌های جشنواره، کسب و کارهای کوچک،  متوسط و ایده های فناور است که امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر مسوولان گامی در جهت ارتقای فرهنگی جامعه برداریم.
میثم مردسلطانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این رویداد از اقدام سال‌های اخیر  فرمانداری و سپاه که دست بر روی نقطه ضعف جدی شهرستان گذاشتند، قدردانی کرد و گفت: باید فرزندانمان را به سمتی سوق دهیم که متفاوت باشند و هنگام انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی فقط به دنبال پزشک شدن نباشند زیرا جامعه به کشاورز متخصص نیز نیازمند است.
وی رشد جمعیت را  ۱.۲ درصد دانست و افزود: باید نوع دیگری ببینیم و فکر کنیم و روی مباحث علمی، نگرشی متفاوت داشته باشیم.
مردسلطانی بیان کرد : دانشگاه علوم پزشکی دزفول از نخبگان و طرح های ارائه شده حمایت خواهد کرد البته کاستی ها و چالش هایی نیز  پیش رو است که امیدواریم با همکاری مسوولان مربوطه مرتفع شوند .
وی اضافه کرد: مجوز راه اندازی مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شده و  یک ساختمان نیز برای آن در نظر گرفته شده که همه  هدف ما تولید ابزار نو است. 
وی مرجعیت علمی در تحقیق و فناوری را ضروری دانست و از نخبگان خواست به  فرصت ها و تهدیدهای اطراف توجه کنند تا بتوانند کاستی های محیط پیرامون خود را مرتفع کنند.
 به گزارش ایرنا، در این رویداد ضمن تجلیل از پژوهشگران برتر دزفول و رونمایی از پوستر رویداد، جشنواره جهادگران علم و فناوری نیز به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا