عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در سال زراعی جاری به زیرکشت گندم رفت. ناجی شهیب‌زاده روز دوشنبه ، بیان کرد:پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، یکهزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های شلمچه و ۷۰۰هکتار در حفارشرقی خرمشهر به کشت گندم از نوع مهرگان، چمران۲ […]

عصر خوزستان:

هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر به زیر کشت گندم رفت

آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در سال زراعی جاری به زیرکشت گندم رفت.

ناجی شهیب‌زاده روز دوشنبه ، بیان کرد:پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، یکهزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های شلمچه و ۷۰۰هکتار در حفارشرقی خرمشهر به کشت گندم از نوع مهرگان، چمران۲ و براته اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۱۹ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در خرمشهر اشاره کرد و افزود: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد.

شهیب‌زاده تعداد بهره برداران خرمشهری را ۷۴۷ نفر بیان کرد و گفت: امسال دولت برای حمایت از گندمکاران طرح خرید سلف کود مورد نیاز و بیمه کشاورزان را تقبل کرده و مقدار هزینه کشت گندم را از سود محصول گندم دریافت خواهد کرد. وی ادامه داد: تاکنون با ۶۱۶ گندم کار خرمشهری قرارداد طرح خرید سلف گندم منعقد شده است.

وی افزود: امسال به دلیل شوری و پایین بودن کمی و کیفی آب، کشت گندم در خرمشهر به تاخیر افتاد و گندمکاران این شهرستان از ابتدای آذر اقدام به کشت کردند.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

منبع: ایرنا