عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ پروژه مدرسه سازی در مناطق مختلف شهرستان اهواز در دست اجرا می باشد گفت:از این تعداد ۵۰ مدرسه توسط خیران در دست ساخت است. به گزارش ایرنا علی قربانی یکشنبه در آیین افتتاح ۲ واحد […]

عصر خوزستان:

۵۰ واحد آموزشی در اهواز با مشارکت خیران در دست ساخت است

اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ پروژه مدرسه سازی در مناطق مختلف شهرستان اهواز در دست اجرا می باشد گفت:از این تعداد ۵۰ مدرسه توسط خیران در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا علی قربانی یکشنبه در آیین افتتاح ۲ واحد آموزشی در منطقه کیانشهر اهواز افزود: ۷۵ درصد از یک هزار و ۳۰۳ کلاس درسی که سال گذشته تحویل آموزش و پرورش خوزستان شد با کمک خیران احداث شدند.

وی اظهار داشت: با اعتماد سازی در مدرسه سازی در استان خوزستان تلاش شده است خیران پای کار بیایند. 

قربانی در ادامه با بیان اینکه اهواز به دلیل مهاجرت زیاد ،دومین شهر کشور با جمعیت بالای حاشیه نشینی است گفت: اهواز جزء شهرستان هایی است که مشکل فضای آموزشی در آن زیاد است.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در این راستا و به منظور تامین فضای آموزشی مورد نیاز در مناطق عین ۲ ، کریشان ، کوی علوی ، مهدیس و کیانشهر اهواز در حال مدرسه سازی هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده این مدارس با استفاده از مصالح نوین ساخته شود گفت: بزرگترین مدرسه سبز کشور در اهواز با ۲۴ کلاس درس در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا ۲ مدرسه ۶ کلاسه در منطقه کیانشهر اهواز با حضور مسئولان استانی افتتاح شدند.

مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد حاج حمید رحیم زاد اهری در زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع با صرف ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۶ میلیارد ریال از سوی خیر مدرسه ساز ساخته شده است.

همچنین مدرسه ۶ کلاسه دخترانه زنده یاد حاجیه خانم عصمت جواد پور که با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۶ میلیارد ریال کمک خیر در مساحت ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع احداث شده امروز افتتاح گردید.

خوزستان در زمینه مشارکت خیران مدرسه ساز امسال در رتبه نخست کشور قرار گرفته است.

منبع: ایرنا