عصر خوزستان: اهواز – ایرنا- نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده آل، عملکرد ضعیف خود در هفته قبل را جبران کنند. به گزارش ایرنا هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و […]

عصر خوزستان:

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال

اهواز – ایرنا- نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده آل، عملکرد ضعیف خود در هفته قبل را جبران کنند.

به گزارش ایرنا هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در صورت کسب امتیاز برابر حریفانشان می توانند جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود دهند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته هشتم این پیکارها به مصاف هوادار رفت و در یک بازی برابر متوقف شد، همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با پیکان با نتیجه بدون گل متوقف شد؛ تیم فولاد نیز بیرون از خانه میهمان فجرسپاسی بود که به تساوی یک بر یک رضایت داد. 

فولادی ها که فصل را با عبداله ویسی آغاز کردند در ۲ بازی ابتدایی نتایج خوبی کسب نکرده و با شکست مقابل پرسپولیس و آلومینیوم از صدر جدول فاصله گرفتند که این اتفاق موجب نگرانی هواداران شد اگرچه این نماینده خوزستان از هفته سوم به بعد تاکنون باختی در پرونده نداشته است. 

تیم‌ نفت آبادان که در یکی ، ۲ سال اخیر لیگ را به خوبی شروع کرده بود در این فصل سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشت که به مذاق هواداران متعصب نفتی خوش ننشست و قطعا کار منصوریان در اددمه راه سخت تر خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان اگر چه چهار باخت در پرونده دارد اما در این فصل به غیر از بازی با سپاهان، نشان داده که به سختی برابر حریفان امتیاز از دست می‌دهد، این تیم محبوب و نه پولدار اگر نتواند در نیم فصل امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگد.

فولاد – نساجی 

تیم فولاد در هفته هشتم مسابقات در مصاف با فجرسپاسی، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد به غیر از یک بار در امر گلزنی موفق نبود؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه هفتم جدول بالا بیایند.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت آنها کمک دوچندانی خواهد کرد. این تیم که از بازیکنان باتجربه و جوان خوبی بهره می برد به گفته خیلی از کارشناسان یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی به شمار می رود هر چند کار سختی است.

به گفته نکونام، این تیم در فصل نقل و انتقالات زمستانی به دنبال جذب  جذب بازیکن جدید بوده تا خود را برای حضور در سه جام تقویت کند.
فولاد تحت هدایت نکونام در ۲ سال گذشته در هیچ دیدار خانگی چه در لیگ برتر و جام حذفی و چه در بازی‌های دوستانه شکست نخورده است آنها در چهار بازی گذشته خود با نکونام ۲ برد و ۲ تساوی کسب کرده اند.

شاگردان نکونام در هفته نهم مسابقات به مصاف تیم نساجی می‌روند که در این فصل از رقابت ها عملکرد درخشانی نداشته و در بازی های بیرون از خانه به دنبال کسب یک امتیاز است. شاگردان نکونام که در چهار بازی گذشته خود نتایج خوبی کسب کردند از انگیزه بالایی برای برد مقابل نساجی برخوردار هستند.

ساکت الهامی بازیکن پیشین فوتبال کشورمان، در این فصل نیز هدایت تیم نساجی را بر عهده دارد و در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همچون امیرحسین باقرپور، رضا جعفری،علیرضا حقیقی، مرتضی منصوری، مسعود شجاعی و مهرداد عبدی را به خدمت گرفت. 

نبرد نکونام و الهامی ۲ مربی جوان فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد؛ فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی خانگی محکوم به برد هستند.

تیم فولاد برعکس نساجی از سابقه بیشتری در لیگ برتر برخوردار بوده و تاکنون ۲ بار عنوان قهرمانی این مسابقات و یک بار جام حذفی فوتبال کشور را بالای سر برده است؛ فولادی ها به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

سپاهان – نفت آبادان

تیم نفت آبادان پس از سه شکست مقابل تیم های ذوب آهن، تراکتورسازی و فجر سپاسی در بازی بعدی مقابل نساجی مازندران به برد رسید همچنین در هفته پنجم در مصاف با گل گهر متوقف شد.
برزیلی های ایران در هفته ششم برابر پرسپولیس مغلوب و در هفته هفتم و هشتم مقابل استقلال و پیکان متوقف شدند.

در حالی که هشت هفته از مسابقات لیگ گذشته اما این تیم محبوب خوزستانی همچنان در زمینه مسائل مالی و جذب اسپانسر با مشکل مواجه است که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و قطعا در روند نتیجه گیری نفت آبادان تاثیرگذار است.

نفتی ها در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می برند اما در خط حمله و دفاع با مشکل اساسی رو به رو هستند به گونه ای که تاکنون ۲ گل زده داشته و هفت بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

آخرین تقابل نفت آبادان و سپاهان به سود تیم سپاهان به پایان رسید حال باید دید شاگردان منصوریان قادر به شکست تیم مدعی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان هستند یا خیر.
 
عملکرد خوب نفتی ها در ۲ فصل گذشته موجب شده تا سطح انتظارات از این تیم بالاتر رود هر چند این تیم همچنان در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات فراوانی روبه رو است که امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر برطرف شود.

نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن به نوعی رقابت بین تیم های ندار و دارا فوتبال ایران به شمار می رود اما با این وجود نفتی ها در خانه بازی می کنند و این موضوع کار را برای ذوب آهن سخت تر می کند.

مهدی تارتار که پیش از این هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده داشت در این فصل سرمربی ذوب آهن بوده و قطعا شناخت خوبی نسبت به تیم سابقش و زمین بازی دارد که این موضوع به زیباتر شدن مسابقه کمک می کند.

فراز کمالوند سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشته و در هشت بازی گذشته خود تیم‌های پیکان،هوادار و فولاد را متوقف کرد و در مقابل پرسپولیس، سپاهان، آلومینیوم و مس رفسنجان تن به شکست داد و مقابل پدیده به برتری رسید.

نفتی ها در هفته نهم لیگ میزبان تیم ذوب آهنی هستند که در بازی قبل خود مقابل مس رفسنجان مغلوب شده بود و این موضوع باعث انگیزه آنها برای برد در این دیدار است اما در سوی مقابل نفتی ها به دنبال دومین برد خود هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان  به دلیل استفاده از بازیکنان جدید، قطعا برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارد،این تیم تاکنون در امر گلزنی ضعیف عمل کرده و مهاجمان نفت نتوانستند در خط هجومی عملکرد خوبی داشته باشند.

نقطه ضعف تیم ذوب آهن خط دفاعش است که در هشت بازی گذشته عملکرد خوبی نداشته و هشت گل دریافت کردند. این تیم از بازیکنان باتجربه ای بهره می برد و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد، در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان نتوانست در فصل نقل و انتقالات، بازیکن سرشناسی جذب کند.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس  هدف هر ۲ تیم بوده اما نفتی ها بیش از حریفشان به برد در این دیدار نیاز دارند تا از انتهای جدول کنده شوند و دل هواداران را شاد کنند.

تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۱۲، ۶ و ۶ امتیاز در مکان های هشتم، سیزدهم و چهاردهم رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نهم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۸ آذرماه:

سپاهان – نفت آبادان (ساعت ۱۶)

۱۹ آذرماه:

نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن (ساعت ۱۵)

فولاد – نساجی (ساعت ۱۸)

منبع: ایرنا