عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش در جامعه دانش‌آموزی گفت: باید پژوهش را از دوران دانش‌آموزی آغاز ، و پژوهش را از این دوران بین دانش‌آموزان نهادینه کرد. به گزارش ایرنا علیرضا کیاست روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و […]

عصر خوزستان:

معاون دانشگاه شهید چمران: پژوهش باید از دوران دانش‌آموزی انجام شود

اهواز – ایرنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش در جامعه دانش‌آموزی گفت: باید پژوهش را از دوران دانش‌آموزی آغاز ، و پژوهش را از این دوران بین دانش‌آموزان نهادینه کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا کیاست روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن طلاییه آموزش و پرورش خوزستان در اهواز که با حضور جمعی از دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر برگزار شد بیان کرد: دانشگاه‌ها بر اساس رسالتی که دارند در حوزه پژوهش به دنبال شناسایی دانش‌آموزان پژوهشگر هستند تا این افراد را تقویت و به پژوهشگران توانمند تبدیل، و از علم آنها برای پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.

وی افزود: در هفته پژوهش دانشگاه‌های سراسر خوزستان نشست‌هایی را برای شناسایی و رفع مشکلات بر سر راه صنایع فعال در استان، به صورت علمی و تخصصی برگزار خواهند کرد.

کیاست ادامه داد: از فعالیت‌هایی که در دانشگاه به دنبال انجام آن هستیم ایجاد ارتباط نزدیک بین دانش‌آموزان و دانشگاه است، و تلاش داریم تا موانع را برطرف کنیم تا این ارتباط تقویت شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز نیز در این آیین بیان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان بسیار بیشتر و بهتر شده است و در نواحی آموزشی اهواز دانش‌آموزان، رتبه‌های برتر پژوهشی را در سطح ملی کسب کرده‌اند.

یاسین معتوکی افزود:دانش‌آموزان خوزستانی ۸۰ رتبه ملی و بین‌المللی در المپیادها و جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پژوهشسراها در سطح شهرستان اهواز با قدرت در حال فعالیت هستند ادامه داد: پژوهشسرای ناحیه چهار اهواز قطب نجوم خوزستان است. 

در این آیین از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر خوزستان تجلیل شد.

۲۰ تا ۲۵ آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا