عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال از محل اعتبارات مشارکتی (اعتبارات مربوط به پروژه های مشترک با خیران) یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان اختصاص یافت. به گزارش ایرنا مهراله رخشانی مهر جمعه در حاشیه بازدید از مدارس نیمه تمام و موجود شهرستان های باوی، […]

عصر خوزستان:

 ۱۴۰۰میلیارد ریال اعتبارمشارکتی برای ساخت مدرسه به خوزستان اختصاص یافت

اهواز- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال از محل اعتبارات مشارکتی (اعتبارات مربوط به پروژه های مشترک با خیران) یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا مهراله رخشانی مهر جمعه در حاشیه بازدید از مدارس نیمه تمام و موجود شهرستان های باوی، کارون و اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز با دعوت نماینده مردم اهواز، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی سفر یکروزه به استان داشتم تا از مدارس نیمه تمام و موجود این حوزه  بازدید نمایم.
وی گفت: اولویت این سازمان تکمیل مدارس نیمه ساخت است به ویژه پروژه های نیمه تمام خیر ساز که نیکوکار سهم خود را داده و منتظر تکمیل پروژه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که  کمبودی از سوی استان اعلام شود و یا اینکه پروژه ای به دلیل کمبود اعتبار رها شده باشد برای تکمیل آن کمک خواهیم کرد.
رخشانی مهر اظهار داشت: در خصوص تجهیزات سرمایشی قبلا اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به استان برای خرید تجهیزات آموزشی و غیر آموزشی اختصاص دادیم و در نظر داریم از تخصیص اعتباری که از سه ماه قبل شروع شده اعتباری برای تهیه وسایل سرمایشی تخصیص دهیم.

طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس استان امسال یکهزار کلاس درس در خوزستان ساخته و بهره برداری می شود.

در ۲ سال گذشته خوزستان با ساخت ۲هزار و ۶۰۰ کلاس درس رتبه نخست ساخت مدرسه در کشور را داشت.

خیران مدرسه ساز خوزستان نیز امسال با کمک ۲ هزار میلیارد ریالی در ساخت مدرسه رتبه نخست مشارکت در سطح کشور را کسب کردند.

منبع: ایرنا