عصر خوزستان: استانها-ایرنا- خبرنگاران ایرنا ۲۷آذرماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر استانی دولتمردان، واکنش‌ها به لایحه بودجه ۱۴۰۱، خط تولید واکسن تب‌برفی، خظر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور، توسعه مهارت آموزی، طرح جامع فاضلاب آبادان و آتش در جنگل‌های گلستان اشاره کرد. به گزارش […]

عصر خوزستان:

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

استانها-ایرنا- خبرنگاران ایرنا ۲۷آذرماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر استانی دولتمردان، واکنش‌ها به لایحه بودجه ۱۴۰۱، خط تولید واکسن تب‌برفی، خظر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور، توسعه مهارت آموزی، طرح جامع فاضلاب آبادان و آتش در جنگل‌های گلستان اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، زیست محیطی و گردشگری پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به “پهلوگیری کشتی در تالش به شرط رفع امواج موانع”، “کشاورزی سنتی بلای جان منابع آبی آذربایجان‌غربی”، “به صدا درآمدن سوت قطار گردشگری در خراسان شمالی”، “یک سفر و طرح هشت ساله توسعه فرودگاه خرم‌آباد در یک قدمی افتتاح”، “شبی در سیاه‌چادرهای شرق کرمان” و “” اشاره کرد.

گروه استانهای ایرنا نیز با انتشار گزارشی با عنوان دولتمردان در میدان عمل و تصمیم‌سازی برای مدیریت منابع آب، مروری بر سفرهای استانی مقامات دولت سیزدهم در هفته گذشته داشت. این گزارش به بازدید رییس جمهوری، وزیران و مدیران از پروژه‌های مختلف با محوریت حل مشکل آب در سراسر کشور و همچنین سخنان آنها در این برنامه‌ها اشاره دارد.

این گروه همچنین در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی شهرستان‌های کشور که از ۲۷ آذر اعمال می‌شود؛ برای نخستین بار، هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیست اما با گسترش سویه اومیکرون در بیش از ۸۰ کشور جهان، رعایت مراقبت‌های بهداشتی و نظارت ها کماکان ضروری است.  

گروه اخبار استانهای ایرنا در ادامه گزارشی هم با عنوان روایتی از سیاه جامه‌گان ناجا / رهایی گروگان تا مقابله با تروریست‌ها منتشر کرد. این گزارش پرونده‌های مختلف نیروی انتظامی در موضوع گروگانگیری را روایت می‌کند که در آن با تلاش نیروهای نوپو، گروگان‌ها از دست ربایندگان رهایی یافته‌اند.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

امروز همچنین مرکز ایرنا در کرج خبر داد که بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی در البرز بهره برداری شد. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه مراسم این افتتاحیه گفت که امسال ده ها میلیون دُز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل کشور توسط شرکت های خصوصی تولید و به بازار ارائه شده است.  وزیر جهادکشاورزی هم که در کنار ستاری برای بازدید از خط تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کرج سفر کرده بود، تاکید کرد که وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین حامی شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

خبرنگار ایرنا در همدان نیز خبر داد زلفی گل وزیر علوم در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه بوعلی‌سینا همدان تاکید کرده که تزریق روحیه امید و اعتماد مهم‌ترین نیاز جامعه است چراکه دشمنان انقلاب و معاندان نظام تمام توان خود را برای از بین بردن امید مردم بکار گرفته اند.

از سنندج هم خبر رسید که مشاور رییس جمهور از مرکز ایرنا در این شهر بازدید کرده است.  ماموستا عبدالسلام کریمی در جریان بازدید، با اشاره به اهمیت وجود رسانه گفت: مسوولان باید مدیون اهالی رسانه و قدرشناس و قدردان آنها باشند. گزارش تصویری این بازدید را می‌توانید در اینجا ببینید.

معاون قوه قضاییه نیز که در گرگان به سر می‌برد، تاکید کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند تدوین اطلس جرم در کشور است. جهانگیر در شورای اداری بندرگز خاطرنشان کرد که کاری که ما در این معاونت شروع کرده‌ایم این است که برای هر استان و شهرستان به صورت جداگانه اطلس جرم و آسیب‌های آن‌ها شناسایی، احصا و اولویت‌بندی کنیم.

“رشد اعتبار بنیاد شهید در لایحه بودجه افزایش مطلوبی دارد”، این عنوان خبری بود که خبرنگار ایلام به نقل از معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر کرد. وی تصریح کرد که برای حفظ این اعتبار در مجلس نیز دفاع خواهیم کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه وزارت راه و شهرسازی هم که در جلسه کارگروه تخصصی فرونشست زمین در فارس شرکت کرده بود خبر داد که وضعیت ۴۰۰ دشت بزرگ کشور از لحاظ فرونشست نامناسب است. این مقام دولتی خاطرنشان کرد که وزارتخانه‌های کشاورزی، نیرو و صمت، صدور مجوزهای خود را با رویکرد فرونشست‌ها و جلوگیری از افزایش آنها انجام دهند.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای هم که به مشهد سفر کرده است گفت که توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش کشور است.  او در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد که کشورهایی مانند تایوان، هند، کره و چین را تکنسین‌های ماهر و افراد دارای مهارت ساخته اند و این نشان از اهمیت مهارت در انجام امور دارد.

همچنین رییس جمهور هفته گذشته اولین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را طبق روال تقدیم مجلس کرد که با واکنش مثبت تعدادی زیادی از نمایندگان مواجه شد. از جمله باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی که تلاش دولت در بودجه سال آینده را کاهش فاصله فقیر و غنی دانست.  حسینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه و نماینده مردم تنکابن نیز ثبات اقتصادی را بعنوان مهم‌ترین هدف دولت در بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد.

علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم سپیدان و بیضاء هم در همین ارتباط تاکید کرد که نگاه ملی دولت در بودجه، اعتماد مردم را تقویت می‌کند. همچنین مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه خاطرنشان کرد: دولت در بودجه ۱۴۰۱ نگاه مثبتی به طرح‌های نیمه‌تمام دارد.

مختار نماینده مردم آبادان در مجلس نیز در جریان بازدید از مناطق مختلف این شهر تاکید کرد که طرح جامع فاضلاب آبادان به بازنگری نیاز دارد. مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب کوچه‌های ذوالفقار۷۳ تا ۱۵۶ آبادان نیز از منابع خارج از ماده ۵۶ در نظر گرفته شده است.

از ایلام هم خبر رسید که ۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه راه های روستایی ایلام اختصاص یافت. نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس در توضیح این خبر گفت: یکی از مشکلات استان، بحث راه‌ است که در بودجه محرومیت زدایی برای مشکلات مربوط به راه در روستاها، مقرر شد در یک برنامه پنج ساله پیش بینی شده، طی ۲ مرحله، این مبلغ به استان اختصاص یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان گفت که ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور در پنج سال نوسازی می‌شود. به گفته وی ۱۶۷ هزار دستگاه خودرو فعال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده ظرفیت‌های داخلی نوسازی خواهد شد.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

“باد شدید آتش جنگل‌های گلستان را شعله‌ور کرد”، این تیتر خبری بود که دفتر ایرنا در گنبدکاووس آن را به نقل از جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان منتشر کرد. از روز گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد و آتش سوزی در ۲ نقطه همچنان ادامه دارد. به گفته فرماندار گالیکش تاکنون ۱۵ هکتار از عرصه‌های حفاظت‌شده پارک ملی گلستان درگیر آتش‌سوزی شده است.

 این دفتر همچنین از تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش جنگل‌های گلستان فیلمی منتشر کرد که می‌توانید در زیر ببینید.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز اعلام کرد که ۷۵ میلیارد تومان به تسهیل‌گری مسکن مددجویان فارس تخصیص یافت. به گفته وی تأمین مسکن در کنار ایجاد اشتغال پایدار از ضروری‌ترین نیازها و جزو حقوق اولیه مددجویان بهزیستی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت که طرح‌های اولویت‌دار شهرک‌های صنعتی قزوین برای سفر رئیس جمهور تعیین شد.  این طرح ها شامل احداث پست های فوق توزیع برق ۶ هزار و ۳۲۰ کیلوولت شهرک های صنعتی لیا، آراسنج، کوهین، کاسپین، حکیمیه و شال و منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در مجاورت شهرک صنعتی حیدریه است.

همچنین امروز در خرم‌آباد پیکر شهید مدافع امنیت سرگرد “رحمان دهقان‌پور” تشییع شد. این شهید در درگیری با اشرار مسلح به مقام رفیع شهادت نائل آمد. گزارش تصویری مراسم تشییع را اینجا ببینید.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۴۰ قبضه کُلت کمری و تعداد زیادی فشنگ و مهمات در پاوه و با تلاش نیروهای هنگ مرزی این شهرستان خبر داد. نیروهای مرزبانی پس از شناسایی مسیر حرکتی قاچاقچیان نسبت به دستگیری هر سه عضو باند اقدام کردند.

استاندار کرمانشاه هم در خبری اعلام کرد که برگزاری مراسم‌ها در کرمانشاه با کارت واکسن امکان‌پذیر است. به گفته بازوند کسانی که متولی برگزاری این برنامه‌ها و مراسمات هستند باید کارت واکسن همه شرکت کنندگان را بررسی کنند و اجازه ورود به افراد فاقد کارت ندهند.

آب شیرین کن های غیرمجاز از مهمترین چالش‌های محیط زیست کیش است. این خبر را دفتر ایرنا در کیش به نقل از رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش منتشر کرد.  عمده ترین محل فعالیت این آب شیرین کن ها در هتل ها، کارگاه های تولیدی و کارخانه های بتن است.

از اهواز نیز خبر رسید که ۲ کشتی حامل روغن خوراکی در بندر امام خمینی پهلوگیری کردند. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اعلام این خبر افزود که  این ۲ کشتی حامل ۷۰هزار تن روغن خام خوراکی هستند که پس از تخلیه به کارخانه‌های تصفیه روغن در سراسرکشور حمل خواهد شد.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

معاون امور مجلس رییس جمهور هم که به کاشان سفر کرده است در دیدار با آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر، دغدغه ریس جمهور را رسیدگی به مشکلات مردم بیان کرد و گفت: آیت‌الله رییسی برای این مهم وقت زیادی صرف می‌کند. حسینی همچنین در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان شرکت کرد که پژوهش بر اساس نیاز محوری، مشکلات کشور، رتبه‌بندی معلمان از جمله محورهای سخنان او در این آیین بود.

امروز همچنین با ورود سامانه بارشی جدید، چهره کشور کمی تغییر کرد و مردم شاهد آب و هوای زمستانی در بخش‌های مختلف بودند. اگرچه این بارندگی ها باعث مسدود شدن برخی راه‌های ارتباطی از جمله ۱۱۰ روستا در “مراغه” و “محور خلخال به اسالم” شد. در میان با تلاش راهداری استان آذربایجان شرقی ۹۵۰ کیلومتر باند از راه‌های این استان برف‌روبی شد.

از واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا خطر فرونشست در ۴۰۰ دشت کشور

منبع: ایرنا