عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از اختصاص ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ به بخش تولید و اشتغال در این استان خبر داد و گفت:تاکنون چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است. به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی شنبه در نشست با مدیران […]

عصر خوزستان:

اختصاص۱۲هزارو۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از اختصاص ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ به بخش تولید و اشتغال در این استان خبر داد و گفت:تاکنون چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی شنبه در نشست با مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: دولت از محل تبصره ۱۸ برای رونق بخشیدن به بخش اشتغال و تولید به استان ها اعتبار تخصیص می دهد که امسال رقم بسیار خوبی به استان خوزستان اختصاص یافته است .

وی گفت: برای جذب این اعتبار تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح به بانک های عامل در بخش های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت ، تجارت ، علم و فناوری و پروژه های مختلف دیگر معرفی شده است که باعث ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان خواهد شد.

فتوحی بیان کرد: خوزستان استانی است که از نظر منابع و امکانات در کشور بهترین شرایط را دارد و ۸۰ درصد منابع نفت و گاز کشور در این استان قرار دارد لذا باید از این ظرفیت ها به نفع مردم خوزستان نهایت استفاده را کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بخش شیلات استان ظرفیت های بسیار خوبی دارد افزود: سالانه ۱۴۰ هزار تن ماهی گرمابی در خوزستان تولید می شود که می توان این میزان تولید را به بیش از ۵۰۰ هزار تن ماهی و میگو افزایش داد.

وی گفت: بسیاری از طرح ها از جمله طرح های کشاورزی ، آبزی پروری ، شیلات ، طرح های بازرگانی و طرح های حمل و نقل در خوزستان توجیه اقتصادی دارند چرا که خوزستان بستر مناسب برای سرمایه گذاری در تمامی بخش ها را دارد.

فتوحی همچنین از پیگیری استاندار خوزستان برای گردش مالی شرکت های فعال در خوزستان در این استان خبر داد و گفت: این کار باعث توسعه و شکوفایی استان می شود.

تبصره ۱۸ ردیفی از قانون بودجه است که نقش مهم و اساسی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد و سهم اعتبارات استانی آن نیز براساس نرخ بیکاری تعیین و پرداخت می‌شود.

اعتبارات از این محل از سوی دولت برای توسعه اشتغال و رونق تولید استان ها پرداخت می شود و هر استان باید در مدت تعیین شده با ارائه طرح و معرفی واحدهای تولیدی که نیاز به تامین اعتبار دارند این اعتبارات را جذب کند.

منبع: ایرنا