عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- طی آیینی با حضور مسوولان استانی و محلی سیدمحمدمهدی صافی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول معرفی و از زحمات علی افروس رئیس پیشین این واحد دانشگاهی قدردانی شد. به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان روز یکشنبه در آیین تکریم […]

عصر خوزستان:

سرپرست جدید دانشگاه آزاد دزفول معرفی شد

دزفول-ایرنا- طی آیینی با حضور مسوولان استانی و محلی سیدمحمدمهدی صافی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول معرفی و از زحمات علی افروس رئیس پیشین این واحد دانشگاهی قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد دزفول در سالن شیخ انصاری این واحد دانشگاهی گفت: حوزه و دانشگاه هر ۲ در هدف، وحدت دارند باید علم تولید کنند.
حجت الاسلام علی عطایی نسب افزود: اگر بخواهیم علم غیرسکولار تقدیم کنیم هم دانشگاه به حوزه نیاز دارد و هم حوزه به دانشگاه نیاز دارد.
وی با بیان اینکه به شدت به وحدت حوزه و دانشگاه در تولید علم نیاز داریم، ادامه داد: هر اقدامی  که در جهت حفظ نظام اسلامی از ما سربزند عبادت است.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه در یک نظام دینی زندگی می‌کنیم که تمام حرکاتش در راستای حفظ نظام و خدمت به جامعه است،افزود: مسوولیت‌ها و قبول آنها در نظام دینی یک فرصت است؛ کسی که در یک حکومت دینی مسؤولیتی به عهده می گیرد و سعی می کند آن را برای خدا به نحو احسن انجام دهد عبادت می کند.
سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان کرسی تدریس در دانشگاه را عبادت دانست و گفت: در دوره ای که بر دانشگاه آزاد سخت می گذرد و واحدها زیان ده هستند، تمام مسوولان دانشگاه های آزاد خوزستان در حال  خدمت‌رسانی و نوکری هستند.
وی ادامه داد: فرق دانشگاه آزاد با دولتی این است که دانشگاه دولتی بودجه ای در اختیار دارد و  باید هزینه کند ولی دانشگاه آزاد باید تولید ثروت و درآمدزایی کند و برای پرداخت بیمه، حقوق و مالیات مشکلاتی دارد ضمن اینکه بخشی از درآمدها نیز باید برای پژوهش، آموزش و امور فرهنگی کنار گذاشته می‌شود.
حجت الاسلام عطایی نسب برای صافی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول آرزوی موفقیت کرد و گفت: دانشگاه آزاد دزفول همواره پیشتاز بوده  و همیشه تلاش کرده در رتبه اول بماند.
وی پرداخت حقوق، بیمه و مالیات را اولویت نخست دانشگاه‌های آزاد خوزستان عنوان کرد و افزود:  دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی جهان است البته در مقالات و پژوهش‌ها با وضعیت عالی فاصله دارد که باید در این خصوص بیشتر تلاش شود.

مرکز رشد دانشگاه آزاد دزفول راه اندازی شود

فرماندار ویژه دزفول نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد دزفول در حوزه های مختلف به ویژه فناوری فعال است، گفت: این واحد دانشگاهی در حوزه های مختلف شهری بویژه کرونا برای واکسیناسیون و در اختیار گذاشتن درمانگاه نیز کمک های زیادی کرده که شایسته قدردانی است.
علی فرهمندپور افزود: دانشگاه آزاد ظرفیت خوبی است که باید از آن در فعالیت های پژوهش محورانه برای برطرف کردن چالش‌های شهری استفاده کرد.
وی ادامه داد: اقدامات پژوهش محورانه این دانشگاه در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و کشاورزی باید در راستای چالش‌های شهرستان باشد تا برطرف شوند.
فرماندار ویژه دزفول از سرپرست جدید دانشگاه آزاد دزفول خواست مرکز رشد دانشگاه را برای ارائه راهکار جهت رفع چالش ها راه اندازی کند.
وی ارتباط دانشگاه آزاد با ادارات را برای برطرف کردن مشکلات موثر دانست و افزود: تعامل بین دستگاه‌ها می‌تواند تسهیل کننده این موضوع باشد.

علی افروس رئیس پیشین دانشگاه آزاد دزفول که به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد خوزستان منصوب شده نیز در این آیین گفت: از سال ۹۷ که مسوولیت دانشگاه آزاد دزفول را برعهد ه گرفتم اتفاقات زیادی نظیر سیل و کرونا رخ داد که در حد توان اقداماتی در این خصوص انجام شد.
وی افزود: طی چهار سال اخیر، بحرانی ترین وضعیت دانشگاه در طی عمرش سپری شد از طرفی اتفاقات سیاسی و برخی تصمیمات باعث کاهش شدید دانشجو در این واحد شد.
افروس بیان کرد: طی سال‌های ۷۸ و ۷۷، ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تحصیل کردن  ولی مجموعه ای از عوامل باعث کاهش این تعداد شد.
وی افزود: افزایش بی سابقه تورم در کشور نیز باعث کاهش درآمد و افزایش هزینه ها شد که  مجبور شدیم علی رغم میل باطنی سیاست انقباضی در حقوق ها را اعمال کنیم با این وجود تلاش شد  مشکلی درپرداختی ها نداشته باشیم و گاها کمبودها از طریق درآمد غیر شهریه ای جبران شد.
رییس پیشین دانشگاه آزاد دزفول به تعامل این واحد دانشگاهی با فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، نماینده‌، امام جمعه و نهادهای انقلابی اشاره کرد و گفت: در بحران های مختلف خود را کنار نکشیدیم همین امر باعث شد سرمایه های اجتماعی زیادی کسب کنیم.
وی تعامل با مرکز تحقیقات، همایش، جذب دانشجوی خارجی، سه زبانه کردن سایت دانشگاه و تنظیم تیزر به زبان‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در این واحد دانشگاهی عنوان و بیان کرد: برخی اقدامات باعث شد از نظر امنیتی هم بازخواست شویم ولی مجبور بودیم اقداماتی برای معرفی دانشگاه در عرصه بین المللی انجام دهیم.
افروس اظهارداشت: دانشگاه باید به سمت چالش محوری و مسئله محوری پیش رود و رویکرد مقاله محوری به تنهایی  کافی نیست؛ دانشگاه باید از علمش درآمدزایی کند.
وی ادامه داد: باید با شناسایی چالش‌های خوزستان، رساله‌ها و تحقیق های دانشگاه‌ها را به این سمت و سو پیش ببریم و از امکانات آزمایشگاهی و نیروی انسانی استفاده کنیم.

عزم جدی برای عملیاتی کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیاز است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: حدود ۷۰ عضو هیات علمی در رشته های فیزیک، ریاضی زمین شناسی و دیگر رشته ها در خوزستان داریم از طرف دیگر حداقل یکهزار معلم نیاز داریم که اگر طرحی در مجلس داشته باشیم تا بخشی از این معلمان با تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش، در مدارس تدریس کنند، جهش علمی در کشور ایجاد خواهد شد.
وی افزود: عزم جدی برای عملیاتی کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیاز است لذا باید از قدرت تحلیل خلاقیت و نخبگی اساتید استفاده و به دانشگاه کمک شود.
افروس گفت: دانشگاه های آزاد خوزستان هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز دارند تا دانشگاه‌ها سرپا نگه داشته شوند که این رقم در برابر دریای سرمایه استان ناچیز است. 
وی افزود: دانشگاه‌های آزاد خوزستان آمادگی  تست، ارزیابی و راستی آزمایی را برای تولید محصول خاص دارند که امیدواریم با توسعه دفاتر رشد، اعتماد دانشگاه و مجموعه های خارج از دانشگاه بیشتر شود.

رویکرد دانشگاه باید متناسب با اهداف و مبانی فکری جامعه باشد

سیدمحمدمهدی صافی سرپرست جدید دانشگاه آزاد دزفول نیز گفت: در سال‌های بعد از انقلاب باوجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه علم و با مدیریت متکی بر توان علمی پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است. 
وی افزود: رویکرد دانشگاه باید متناسب با اهداف و مبانی فکری جامعه باشد و متفکران و مدیرانی پرورش دهد که که دارای اعتماد به نفس علمی و متکی به ظرفیت داخلی باشند تا منجر به پیشرفت کشور شوند.

صافی تعالی سطح علمی اساتید وکارکنان، توانمنسازی اساتید در حوزه آموزش، جذب دانشجوی غیرایرانی، پرورش دانشجوهای مهارت محور و گسترش هوشمند آموزش مجازی را از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد دزفول اعلام کرد.

به گزارش ایرنا علی افروس حدود چهار سال ریاست دانشگاه آزاد واحد دزفول را برعهده داشت که با حکم رئیس دانشگاه آزاد کشور با عنوان سرپرست دانشگاه آزاد استان خوزستان منصوب شد.

منبع: ایرنا