عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: شهرستان لالی به دلیل نداشتن جاده های ارتباطی مناسب در بن بست قرار گرفته و تنها راه نجات آن ایجاد جاده های ارتباطی مناسب است. به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان لالی گفت: این شهرستان در مرز استانهای […]

عصر خوزستان:

ایجاد جاده های ارتباطی، شهرستان لالی را از بن بست نجات می دهد

اهواز- ایرنا- رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: شهرستان لالی به دلیل نداشتن جاده های ارتباطی مناسب در بن بست قرار گرفته و تنها راه نجات آن ایجاد جاده های ارتباطی مناسب است.

به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان لالی گفت: این شهرستان در مرز استانهای لرستان و چهار محال و بختیاری قرار دارد ولی از راه و جاده های مناسب برخوردار نیست و همین امر باعث محرومیت آن شده است که باید تلاش کنیم جادههای مناسب برای آن ایجاد شود.

وی اظهار داشت: لالی در کنار منطقه توریستی و عشایری احمد فداله دزفول قرار دارد که اگر جاده دسترسی آن  ایجاد شود هر دو منطقه می توانند از حیث گردشگری و کشاورزی یکدیگر را پشتیبانی کرده و رونق اقتصادی  در آن حاصل شود ضمن اینکه عشایر و کشاورزان منطقه هم به راحتی می توانند به امور روزانه خود بپردازند.

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: امروز  به اتفاق مسئولان مربوطه از منطقه بازدید خواهم کرد و پس از آن تصمیمات لازم  اتخاذ خواهد شد تا منطقه را از بن بست خارج کنیم.

وی بحث تامین نهاده های کشاورزی و کمک به اقتصاد عشایر، کشاورزان و دامداران منطقه را از مهمترین برنامه های خود دانست و گفت: برنامه ای برای این امر در نظر گرفته ایم که در نشست جمع بندی که بعد از ظهر در مسجد سلیمان برگزار می شود اعلام خواهیم کرد.

۲ دشت لالی به چرخه مهم کشاورزی خواهند پیوست

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست گفت: دشتهای «لالی و هار کله» این شهرستان از دشتهای مهم کشاورزی استان هستند که سازمان جهاد کشاورزی از یکسال پیش دنبال آبی کردن آن است تا راندمان کشاورزی در این منطقه افزایش یافته و تولیدات کشاورزی استان از طریق این ۲ دشت افزایش یابد.

خدارحم امیری زاده اضافه کرد: شهرستان لالی از حیث منابع طبیعی، کشاورزی و دامداری بسیار غنی است اما نیاز به سرمایه گذاری دارد تا بتوان استعدادهای موجود را فعال کرد؛ شغل اصلی تمام مردم این منطقه  کشاورزی است و ما باید تلاش کنیم تا بهره وری و راندمان کشاورزی را بالا ببریم  و در این راستا بایستی تلاش کنیم اراضی کشاورزی دیم را به آبی تبدیل نماییم.

وی گفت: در این مدت تلاش کرده ایم با ایجاد ایستگاه پمپاژ آب مشکل تامین آب کشاورزی دشت لالی را برطرف کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاده ونواقص هم برطرف شده فقط در مرحله پایانی نیز به مساعدت سازمان آب و برق نیاز  است تا با صدور مجوزهای لازم آب به این دشت منتقل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در دشت «هارکله» هم  در تلاشیم تا ایستگاه پمپاژ آب آن به زودی تکمیل شود که در این صورت بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم آن به کشت آبی تبدیل خواهد شد و به طور حتم میزان تولیدات کشاورزی آن به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این منطقه سال گذشته در بخش تولیدات کشاورزی دانه های روغنی در استان خوش درخشید و تولیدات خوبی را به بازار روانه کرد و در صورت سرمایه گذاری می توان این منطقه را از نظر تولیدات کشاورزی دانه های روغنی به قطب استان و کشور تبدیل کرد.

وی گفت: منطقه لالی از حیث عشایر، منابع طبیعی  و کشاورزی دارای پتانسیلهای بالایی است که نیاز به تقویت دارد و این سازمان  در حیطه وظایف خود تلاش می کند تا این قابلیتها را شکوفا نماید.

شهرستان لالی با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در ۱۶۸ کیلومتری شمال شرق اهواز واقع شده است.

منبع: ایرنا