عصر خوزستان: دزفول-ایرنا-نماینده مردم شوش وکرخه درمجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه ۱۴۰۱ بررسی دقیق و کارشناسی ردیف‌های بودجه به دور از هرگونه  گرایش خاص است تا بودجه ای واقعی و قابل عملیاتی برای کشور تصویب شود. محمدکعب عمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجلس […]

عصر خوزستان:

نماینده شوش: مجلس با نگاه کارشناسی بودجه ۱۴۰۱ را بررسی و تصویب می‌کند

دزفول-ایرنا-نماینده مردم شوش وکرخه درمجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه ۱۴۰۱ بررسی دقیق و کارشناسی ردیف‌های بودجه به دور از هرگونه  گرایش خاص است تا بودجه ای واقعی و قابل عملیاتی برای کشور تصویب شود.

محمدکعب عمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجلس شورای اسلامی تمام ردیف‌های بودجه سال آینده را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و برخی ردیف‌های بودجه را اصلاح خواهد کرد.
 وی با انتقاد از حذف برخی ردیف‌های بودجه برای استان‌های کشور گفت: طبق بررسی صورت گرفته دولت در بودجه سال آینده برخی ردیف‌های استانی از جمله زیرگذر شوش را حذف کرده که به طور قطع پیگیری می‌شود.

 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده بر مبنای مالیات بسته شده است، اظهار داشت: اخذ مالیات به این شکل که در بودجه سال ۱۴۰۱ آمده کار غیرمعمولی است.
حذف اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی سفر رییس جمهور به خوزستان
کعب عمیر گفت: طبق بررسی به عمل آمده اعتبار مصوب ۵۰ هزار میلیارد ریالی سفر رییس جمهور به خوزستان در بودجه سال آینده دیده نشده است که این موضوع پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه سفرهای رییس جمهور نقش مهمی در محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور دارند، افزود: سفرهای رییس جمهور به استان های مختلف کشور رویکردی مهم، موثر و مفید در رفع محرومیت از استان‌های محروم و چالشی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۱ را ۲۱ آذرماه سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

دولت سیزدهم در نخستین سند مالی تحت عنوان بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور چهار رویکرد و جهت گیری اساسی را محور قرار داده است؛ این رویکردها شامل رشد اقتصادی یا تمرکز بر ارتقای بهره وری، ثبات اقتصادی، عدالت محوری و تغییر ساختار بودجه و تامین مالی اقتصادی است.

منبع: ایرنا