عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – برنامه‌های تجلیل و تشییع پیکرهای پنج شهید دوران پرافتخار دفاع مقدس در اهواز و شهر سربندر(بندرامام خمینی(ره)، در نشستی که روز شنبه به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری برگزار شد اعلام شد. به گزارش ایرنا پیکرهای این شهدای والا مقام در خوزستان […]

عصر خوزستان:

جزییات تشییع پیکرهای پنج شهید دوران دفاع مقدس دراهواز و سربندراعلام شد

اهواز – ایرنا – برنامه‌های تجلیل و تشییع پیکرهای پنج شهید دوران پرافتخار دفاع مقدس در اهواز و شهر سربندر(بندرامام خمینی(ره)، در نشستی که روز شنبه به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری برگزار شد اعلام شد.

به گزارش ایرنا پیکرهای این شهدای والا مقام در خوزستان همزمان با تشییع پیکر مطهر و گلگون کفن ۲۵۰شهید تازه تفحص شده در سراسر کشور و در ایام حزن انگیز فاطمیه در ۱۶ دی خاکسپاری خواهد شد.
در این آیین پیکر چهار شهید گمنام و نیز پیکر شهیدحسین باقری جمعی ارتش جمهوری اسلامی است که در سال ۱۳۶۵در یکی از مناطق مرزی ایران و عراق به شرف شهادت نایل آمد، تشییع خواهد شد.
عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این نشست پس از جمع بندی نظرها و پیشنهادهای برای برگزاری هرچه باشکوتر تشییع این شهدا گفت:پیکرمطهر۲ شهید گمنام پس از تشییع در شهر سربندر در ۱۳دی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) که ۱۰کیلومتر با سربندر فاصله دارد به خاک سپرده می‌شوند.
عبدالرضا حاجتی با بیان اینکه پیکر۲ شهید گمنام و پیکر شهید حسین باقری پس از حمل از معراج شهدای اهواز به حسینیه عاشقان ثاراله منتقل و نماز بر پیکر این شهدا اقامه خواهد شد افزود: تشییع این شهدا با حضور مردم تا حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز واقع در بلوار آیت اله بهبهانی انجام می‌شود و سپس پیکر ۲ شهید گمنام در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز به خاک سپرده خواهد شد و پیکر شهید حسین باقری به بهشت آباد اهواز منتقل و درجوار مزار مادرش خاکسپاری می‌شود.
در این نشست که نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارتش جمهوری اسلامی ، نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و برخی نمایندگان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند ، مسوولیت فضاسازی ، تامین خودرو و سامانه صوتی برای برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر تجلیل و تشییع پیکر این شهدا به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، شهرداری اهواز، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و حوزه هنری، واگذار شد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خوزستان پایتخت مقاومت ایران اسلامی و سنگر اول دفاع از مبانی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بوده و هست افزود: آیین تجلیل و تشییع شهدای والامقام همزمان با ایام فاطمیه دوم ، فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و قدردانی از ایثار و فداکاری این شهدا است.
رضا نجاتی، روابط عمومی دستگاه های اجرایی و اداری خوزستان را موظف کرد اطلاع رسانی در خصوص آیین تجلیل و تشییع پیکر پنج نفر از شهدای جاودانه دفاع مقدس را داشته باشند و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما گفت و گوهایی را با خانواده های معظم شهدا تدارک ببینند.
وی با اشاره به آیین هایی گرامیداشتی که قرار است در جای جای خوزستان به مناسب دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی ، سالروز حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ و گرامیداشت سالگرد شهدای مظلوم هویزه در ۱۶ دی برگزار شود افزود: برگزاری این آیین ها همزمان با ایام فاطمیه، فضای خاص معنوی در استان خوزستان خلق خواهد کرد.
قرار است ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با هماهنگی موکب داران، چندین موکب و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از مردم در طول مسیر آیین تشییع پیکر شهدا در اهواز برپا کند.  
برنامه تجلیل ، تشییع و تدفین پیکرهای مطهر ۲۵۰شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۱ استان کشور در ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا