عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مادر شهیدان فرجوانی با اشاره به اینکه  قشر جوان در عرصه دفاع مقدس حضور پر رنگ و تاثیرگذاری داشتند، گفت: امروز پیشرفت و ادامه حرکت کشور به عنوان یک رسالت بر دوش جوانان است. به گزارش ایرنا عصمت احمدیان جمعه شب در آیین رونمایی از کتاب “مادر ایران” همزمان با سالگرد شهادت […]

عصر خوزستان:

مادر شهیدان فرجوانی: پیشرفت کشور رسالتی جدی بر دوش جوانان ایرانی است

اهواز-ایرنا- مادر شهیدان فرجوانی با اشاره به اینکه  قشر جوان در عرصه دفاع مقدس حضور پر رنگ و تاثیرگذاری داشتند، گفت: امروز پیشرفت و ادامه حرکت کشور به عنوان یک رسالت بر دوش جوانان است.

به گزارش ایرنا عصمت احمدیان جمعه شب در آیین رونمایی از کتاب “مادر ایران” همزمان با سالگرد شهادت سردار اسماعیل فرجوانی در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی اظهارداشت: شهدا نزد خداوند متعال از جایگاه بسیار والایی برخوردارند و برای رسیدن به این مقام از جان خود گذشتند تا آرامش و امید را در ایران اسلامی ماندگار کنند.

وی افزود: قشر جوان در ایام دفاع مقدس نقش تاثیرگذار و پررنگی داشتند و خیلی از آنها در این راه، جان خود را تقدیم اسلام کردند.

مادر شهیدان فرجوانی با اشاره اینکه امروز کشور آماده حرکت پرشتاب به سمت پیشرفت است، گفت: برخی از مشکلات موجود ناشی از موانع برجا مانده از دولت گذشته است اما زمان آن رسیده تا جوانان امروز به وظیفه خود برای تحقق این چشم انداز (پیشرفت هرچه بیشتر کشور) عمل کنند.

احمدیان خاطرنشان‌کرد: این جوانان به طور قطع با انجام وظایف خود در قبال اسلام، کشور و مقام معظم رهبری می‌توانند ایرانی نو بسازند.

نویسنده کتاب مادر ایران: مادران و شیرزنان کار از رزمندگان دفاع مقدس پشتیبانی می‌کردند

نویسنده کتاب مادر ایران نیز در این آیین با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس به پشتیبانی مادران و شیرزنان ایرانی دلگرم بودند، گفت: مادر شهیدان فرجوانی نمونه ای از این جامعه پرتلاش و با امید از زنان ایرانی و الگویی کم‌نظیر برای ملت ایران است.

نورالهدی ماه‌پری افزود: در جریان جمع آوری خاطرات شفاهی این مادر به ابعاد مختلف و تاثیرگذار شخصیت وی پی بردم که نشان دهنده اراده قوی و استوار است.

وی ادامه داد: مادر شهیدان فرجوانی در مراحل مختلف زندگی، به‌عنوان کارآفرینی توانمند ظاهر شده و توانسته است با حضور در عرصه‌های مختلف کسب و کار، توانمندی‌های یک بانو و مادر را نمایان کند.

عصمت احمدیان مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی شاهد زنده‌ای است که اتفاقات بسیاری را پس از انقلاب در زندگی پرفراز و نشیب خود تجربه کند.

کتاب «مادر ایران» خاطرات شفاهی عصمت احمدیان است که به نویسندگی نورالهدی ماه‌پری به رشته تحریر درآمده و به‌زودی در اهواز رونمایی می‌شود.

همچنین جمع‌آوری این خاطرات با تلاش سید محمد آل عمران و نرگس اسکندری به‌عنوان محقق انجام شده است.

جریان زندگی بانو احمدیان در جنگ خلاصه نمی‌شود؛ او پس از جنگ با انجام فعالیت‌های اجتماعی و راه‌اندازی کارگاه‌های خوداشتغالی برای جوانان به‌ویژه بانوان همچنان در جامعه پیرامون خود نقش‌آفرینی می‌کرد.

منبع: ایرنا