عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – شهردار آبادان گفت: سازمان تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بزرگترین طلبکار شهرداری آبادان است که سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال بابت تاخیر در پرداخت بدهی به آن اضافه می‌شود. حسین حمیدپور یکشنبه ، اظهار داشت: شهرداری آبادان در آذر ماه سال ۹۸ رقمی معادل هزار و ۱۰۰ […]

عصر خوزستان:

شهرداری آبادان ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهی دارد

آبادان – ایرنا – شهردار آبادان گفت: سازمان تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بزرگترین طلبکار شهرداری آبادان است که سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال بابت تاخیر در پرداخت بدهی به آن اضافه می‌شود.

حسین حمیدپور یکشنبه ، اظهار داشت: شهرداری آبادان در آذر ماه سال ۹۸ رقمی معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهی داشت که به دلیل پرداخت نشدن به موقع اقساط و با محاسبه رقم دیرکرد ، این رقم به ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در صدد مسدود کردن حساب‌های بانکی شهرداری آبادان است که در این صورت شهرداری با بحران مالی جدی مواجه خواهد شد.

حمیدپور گفت: در سال ۹۸ با راهکارهای اتخاذ شده امکان اقساطی کردن بدهی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری آبادان به تامین اجتماعی فراهم شد ولی شهردار وقت در انجام آن کوتاهی کرد تا میزان بدهی با اضافه شدن دیرکرد  ۲ برابر شود.

وی اظهار داشت: شهرداری آبادان آمادگی دارد در صورت همکاری سازمان تامین اجتماعی بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کند.

شهردار آبادان گفت:پولی که می‌تواند در شهر هزینه شود باید به حساب تامین اجتماعی واریز شود این در حالی است که این مبلغ در حساب مرکز استان یا تهران واریز خواهد شد و هیچ بهره‌برداری از آن در سطح شهر آبادان صورت نمی‌گیرد.

حمیدپور از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین شهرستان خواست این شهرداری را برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی به صورت اقساط ۶۰ ماهه یاری کنند.

وی گفت: با این میزان رقم بدهی به سازمان تامین اجتماعی ، شهرداری آبادان می تواند بخشی از مشکلات شهری را برطرف کند.

منبع: ایرنا