عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب آشامیدنی در شهرهای این استان طی امسال خبر داد و گفت: این تعداد انشعاب غیر مجاز آب از سوی آبفا خوزستان تعیین تکلیف شده و به اشتراک مجاز تبدیل شدند. به گزارش ایرنا از روابط […]

عصر خوزستان:

۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان شناسایی شد

اهواز- ایرنا- معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب آشامیدنی در شهرهای این استان طی امسال خبر داد و گفت: این تعداد انشعاب غیر مجاز آب از سوی آبفا خوزستان تعیین تکلیف شده و به اشتراک مجاز تبدیل شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آبفا خوزستان محسن درفشان یکشنبه اظهار داشت: گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرهای تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با هرگونه انشعاب غیرمجاز آب  برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت به شبکه توزیع و تاسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است یادآور شد:مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به اخلال در خدمت‌رسانی منظم به مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفا خوزستان به دارندگان انشعاب غیرمجاز آب توصیه کرد قبل از کشف انشعاب غیرمجاز از سوی تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان با مراجعه به امور مشترکین در شهرهای استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی نمودن انشعاب اقدام کنند.

درفشان خاطرنشان کرد: طبق قانون استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌ شوند.

شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ۹۴۰ هزار مشترک آب را در شهرها و روستاهای استان تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا