عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – شهردار آبادان گفت: طرح ضربتی ۳۰ روزه پاکسازی و نخاله‌برداری مناطق سه گانه آبادان از روز دوشنبه آغاز و در صورت نیاز این مدت تمدید خواهد شد. به گزارش ایرنا حسین حمیدپور دوشنبه در آغاز این طرح در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۱۴ نفر در ستاد نخاله‌برداری فعالیت می‌کنند و […]

عصر خوزستان:

پاکسازی و نخاله‌برداری از سطح شهر آبادان آغاز شد

آبادان – ایرنا – شهردار آبادان گفت: طرح ضربتی ۳۰ روزه پاکسازی و نخاله‌برداری مناطق سه گانه آبادان از روز دوشنبه آغاز و در صورت نیاز این مدت تمدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا حسین حمیدپور دوشنبه در آغاز این طرح در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۱۴ نفر در ستاد نخاله‌برداری فعالیت می‌کنند و در گام نخست از هر منطقه شهرداری ۲ کمپرسی، ۲ لودر، سه بیل بکهول، ۶ کارگر و یک ناظر فعالیت خواهند کرد.

وی به شناسایی نقاطی که نخاله‌های ساختمانی در آنها انباشت شده اشاره کرد و  افزود:پس از اجرای طرح مردم نتیجه نخاله‌برداری را در سطح شهر خواهند دید و انتظار می‌رود تا هزینه‌ای را که شهرداری متقبل شده منجر به یک خروجی خوب شود.

وی ادامه داد: شهرداری آبادان با تشکیل ستاد نخاله‌برداری که متشکل از مدیران مناطق و خدمات شهری است در راستای پاکسازی نخاله‌های ساختمانی اقدام به اجرای این طرح کرد تا در مدت یک ماه شهر از نخاله پاکسازی شود.
شهردار آبادان افزود: همچنین سازمان پسماند شهرداری در حال تدوین برنامه برای صدور مجوز ساخت و ساز در سطح شهر است تا شاهد انباشت نخاله در مناطق و خیابان‌های شهر نباشیم ضمن اینکه در این طرح افراد پیش از ساخت و ساز باید مجوز را از سازمان پسماند شهرداری دریافت کنند.
حمیدپور همکاری رسانه‌ها و شهروندان آبادانی رادر این طرح خواستار شد و بیان کرد: در پی آن هستیم که سیمای نازیبای فعلی شهر که به دلیل وجود نخاله‌ها پدید آمده را پاکسازی و آن را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ ستاد نخاله‌برداری شهرداری آبادان فعال شد و شهروندان با شماره‌گیری این سامانه می‌توانند به شهرداری در شناسایی نقاطی که انباشت نخاله ساختمانی وجود دارد، کمک کنند.
شهردار آبادان با اعلام برخورد قانونی با متخلفان نخاله‌ریز در سطح شهر گفت:قانون به ما اجازه برخورد با متخلفان را داده است. در گام نخست از مردم می‌خواهیم که در راستای زیباسازی شهر به شهرداری کمک کنند و در گام دوم افرادی که قصد ساخت و ساز دارند باید از سازمان پسماند شهرداری مجوز دریافت کنند.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان در شناسایی متخلفان و کسانی که حق شهروندان را ضایع می‌کنند با اعلام شماره پلاک خودرو و حامل نخاله‌ها و یا معرفی شخص به سامانه ۱۳۷ اقدام کنند و به طور حتم ضمن پیگیری تخلف از طریق مراجع قضایی با فرد و یا افراد خاطی برخورد خواهد شد. 
شهردار آبادان گفت: در سطح شهر محوطه‌های بسیاری شناسایی شده که در آنها یا انباشت آب صورت گرفته و یا به شکل نیزار در آمده‌اند که می‌توان با ریختن نخاله و تسطیح آنها چهره آنها را بهتر کرد؛ همچنین در مراحل بعدی برای تعیین تکلیف زمین‌های رها شده در سطح شهر که به محل دپوی نخاله تبدیل شده‌اند اقدام قانونی می‌شود.

منبع: ایرنا