عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: خوزستان با توجه به ایثارگری و حماسه‌ آفرینی‌ عشایر غیور آن در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، میزبان شایسته‌ای برای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور است. به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار احمد سعیدی شامگاه سه‌شنبه در همایش هم اندیشی سران، معتمدان، […]

عصر خوزستان:

خوزستان میزبان شایسته‌ای برای کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور است

اهواز – ایرنا – رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: خوزستان با توجه به ایثارگری و حماسه‌ آفرینی‌ عشایر غیور آن در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، میزبان شایسته‌ای برای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور است.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار احمد سعیدی شامگاه سه‌شنبه در همایش هم اندیشی سران، معتمدان، بزرگان و عشایر خوزستان در مجتمع فجر سپاه اهواز بیان کرد: تاریخ عشایر سراسر از حماسه و ایثار است چرا که عشایر پیش از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس هزاران شهید را تقدیم اسلام کردند و امروز نیز در جنگ اقتصادی حضور دارند و ۴۶ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

وی افزود: عشایر اکنون در تامین امنیت پایدار کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و در عرصه‌های فرهنگی میراث‌دار فرهنگ و هویت ایران اسلامی هستند.

رییس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه عشایر در تامین امنیت مرزهای کشور و دفاع از انقلاب و نظام نیز نقش برجسته ای دارند ادامه داد: عشایر غیور در روزهای آغازین دفاع مقدس که بسیج، ارتش و سپاه انسجام امروز را نداشتند، به عنوان نخستین مرزبانان در مقابل هجوم رژیم بعث مقاومت کردند و نقش موثری در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند.

وی بیان کرد: عشایر در هشت سال دوران دفاع مقدس فرزندان خود را به خطوط مقدم اعزام، و نقش آفرینی کردند و به همین جهت کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر در خوزستان برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار سعیدی همچنین با اشاره به فرارسیدن حماسه نهم دی  ادامه داد: روز نهم دی، روز بصیرت و اتحاد امت با ولایت است و باید از حماسه آفرینی ملت به ویژه عشایر تقدیر کنیم.

وی گفت: به تمامی فتنه‌گران می‌گوییم که اگر قرار باشد مقابل ولایت ایستادگی کنید و آرمان‌های انقلاب را نادیده بگیرید، با تمام ظرفیت مقابل شما ایستادگی می‌کنیم.

رییس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: دشمنان اکنون به دنبال تحریف تاریخ ایران اسلامی و حماسه آفرینی‌های عشایر هستند که نیاز است عشایر تاریخ را تبیین کنند و رویکرد امام خمینی (ره) را با عشایر با رفتار رژیم پهلوی، مقایسه کنند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی و در راس آن امامین انقلاب، عشایر را همواره به عنوان یک فرصت می دانند افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند نظام مقدس اسلامی برای عشایر ارزش فایل است و باید روحیه رزمندگی، ایثارگری و استکبارستیزی را بین جوانان ارتقا دهیم و نگذاریم دشمنان نظام از بی اطلاعی جوانان ما از تاریخ ، آن را تحریف کنند.

منبع: ایرنا