عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: کیفی‌سازی پالایشگاه‌های کشور با استفاده از توان و نیروهای متخصص داخلی در دستور کار وزارت نفت و دولت است. به گزارش ایرنا جلیل سالاری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید پالایشگاه نفت آبادان […]

عصر خوزستان:

معاون وزیر نفت:کیفی‌سازی پالایشگاه‌های کشور در دستور کار دولت است

آبادان – ایرنا – معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: کیفی‌سازی پالایشگاه‌های کشور با استفاده از توان و نیروهای متخصص داخلی در دستور کار وزارت نفت و دولت است.

به گزارش ایرنا جلیل سالاری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید پالایشگاه نفت آبادان بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از فاز۲ پالایشگاه آبادان، کیفی‌سازی تولید نفت گاز در پالایشگاه‌ اصفهان و کیفی‌سازی و ارتقای تولید در پالایشگاه تبریز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد:در بیشتر پالایشگاه‌های کشور طرح‌های تثبیت تولید و ارتقای کیفی محصول در دستور کار است و از طرفی استفاده از طرح‌های بخش خصوصی برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها نیز در دستور کار وزارت نفت است.

سالاری افزود:در بودجه سال آینده، مجوز احداث یک پالایشگاه جدید درخواست شده تا در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی پس از تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود که امیدواریم این طرح با کمک و همراهی مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود.

وی در خصوص به سرانجام نرسیدن و اجرا نشدن طرح پالایشگاه نفت خوزستان گفت:در دولت گذشته به دلایل نامعلوم مجوز خوراک این پالایشگاه باطل شد اما مجدد در ماه اخیر با پیگیری انجام شده مجوز خوراک آن احیا شده و امیدواریم این پالایشگاه‌ را بتوانیم در مسیر اجرایی و عملیاتی قرار دهیم.

مشکلی در تامین سوخت زمستان نداریم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با وجود تغییرات دمایی ایجاد شده در کشور مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌های کشور با توجه به ذخایر زمستانی به موازات افزایش مصرف در حوزه خانگی وجود ندارد.

وی شرایط و ذخیره فرآورده‌های نفتی در مجموعه نیروگاه کشور را در شرایط مثبت و مطمئن توصیف کرد و افزود: امیدواریم با صرفه‌جویی و استفاده بهینه مصرف انرژی، زمستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

پالایشگاه آبادان به مسوولیت اجتماعی خود متعهد است

سالاری ادامه داد: پالایشگاه آبادان همواره به مسوولیت‌های اجتماعی خود متعهد بوده و  مدیرعامل آن نیز باید با تمام ظرفیت‌ها و امکانات توسعه زیر ساخت‌های شهری را به کار گیرد.

وی ادامه داد:در چند دهه گذشته پالایشگاه آبادان مدیر بومی نداشت و اینک با انتصاب یک مدیر بومی که کاملا به مشکلات منطقه و این شهر واقف است امیدواریم به سرعت شاهد برطرف کردن عقب‌ماندگی در توسعه شهری و اجتماعی آبادان باشیم.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان را از بدنه نفت می‌دانیم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تلاش بر این است که بتوان به تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان از مسیرهای مختلف و قانونی کمک مالی کنیم.

وی افزود:از طریق مشارکت خارج از شمول در صدد تامین اعتبار برای این تیم هستیم ولی دنبال راهکارهایی برای تامین منابع مستمر و پایدار درآمدی برای صنعت نفت آبادان هستیم که دچار اخلال در منابع نشود و به درستی مدیریت شود.

به گزارش ایرنا یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت : تسریع و راه‌اندازی فاز۲ و اجرای فاز چهارم پالایشگاه آبادان خواسته مردم و مسوولان محلی است.

جلیل مختار افزود: نفت کوره، کارایی اقتصادی لازم را ندارد و باید به دنبال استفاده از تکنولوژی‌ روز دنیا در پالایشگاه آبادان باشیم.

وی همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف پالایشگاه خوزستان و اجرای عملیات احداث آن شد.

مدیرعامل جدید پالایشگاه آبادان نیز پیشرفت ، توسعه و تسریع در راه‌اندازی فاز ۲ این پالایشگاه را از برنامه‌های خود دانست و گفت: پالایشگاه آبادان به عنوان مرکز اقتصاد نفتی کشور باعث شده تا تحریم‌ها خللی در تولید نداشته باشند.

حکیم قیم ادامه داد: با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و نیروهای متخصص انسانی هدف گذاری کردیم تا پالایشگاه آبادان در سطح اول تولید فرآورده‌های نفتی قرار گیرد و علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات پالایشگاه آبادان موجب اشتغال بیشتر در این شهرستان شود.

در این آیین حکیم قیم به عنوان مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان(پالایشگاه آبادان) معرفی و از علیرضا امین مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر شد.

منبع: ایرنا