عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – یک فرمانده جبهه مقاومت از سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان طراح و دیپلمات قوی و بسیار هوشمند یاد کرد و گفت: هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی سردار دلها ناشناخته مانده است. به گزارش ایرنا سردار عبدالرضا عبیداوی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم […]

عصر خوزستان:

یک فرمانده جبهه مقاومت:شهید قاسم سلیمانی طراح و دیپلمات هوشمندی بود

اهواز – ایرنا – یک فرمانده جبهه مقاومت از سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان طراح و دیپلمات قوی و بسیار هوشمند یاد کرد و گفت: هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی سردار دلها ناشناخته مانده است.

به گزارش ایرنا سردار عبدالرضا عبیداوی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد ابوطالب اهواز افزود:وجود شهید سلیمانی در همه جا مایه خیر و برکت بود و هرجا ورود می کرد با توکل و اخلاص و ایمان به خدا ، پیروزی را به ارمغان بود.
وی به نقش آن شهید گرانقدر در تحولات پس از اشغال عراق توسط آمریکایی ها و ائتلاف غربی در اتحاد گروه‌های سیاسی این کشور اشاره کرد و افزود:وی محور مقاومت در عراق را پایه گذاری کرد و پس از یورش داعش به عراق ، این حاج قاسم بود که با طراحی و بسیج نیروهای مردمی ، کمر داعش را شکست.
سردار عبیداوی با اشاره به اینکه مردم یمن ، لبنان ، سوریه ، عراق و فلسطین مجاهدت های شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد ادامه داد: شهید سلیمانی محور مقاومت در برابر صهیونیست ها را با درایت و هوشمندی تقویت کرد و نیروهای مقاومت روحیه بالایی در برابر تهاجم صهیونیست ها گرفتند.
این فرمانده جبهه مقاومت و همرزم حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی همه نقشه ها و توطئه های آمریکا ، رژیم صهیونیستی و دست پروده آنها داعش در خاورمیانه را نقش برآب و خنثی کرد افزود: اگر شهید سلیمانی نبود تغییرات سیاسی و حتی جغرافیایی مورد خواست نظام سلطه در خاورمیانه شکل می‌گرفت و این منطقه حساس دهها سال دستخوش بحران و ناامنی برای ملت های منطقه می‌بود.
سردار عبیداوی به نقش محوری و بسیار تاثیرگذار شهید سلیمانی در جلوگیری از سقوط نظام سیاسی سوریه اشاره کرد و بیان کرد: شهید سلیمانی نقش مهمی در ورود روسیه به جنگ سوریه داشت.
وی به تهاجم وحشیانه داعش به اقلیم کردستان عراق و تهدید شهر اربیل و درخواست رهبران این اقلیم از شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در حالی که بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و عربستان درخواست رهبران کرد عراقی را رد کرده بودند این شهید سلیمانی بود که در کمتر از ۱۲ ساعت خود را به اربیل رساند و نیروهای مهاجم داعش را تار و مار کرد و از سقوط قطعی این شهر جلوگیری کرد.
سردار عبیداوی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق را ۲ بال محور مقاومت توصیف کرد و گفت: این ۲ شهید بزرگوار در همه صحنه های نبرد با دشمنان اسلام و نظام سلطه در یک صف بودند و تقدیر خداوند چنین رقم خورد هر ۲ باهم به شهادت برسند.

وی به حضور شهید ابومهدی المهندس و سردار دلها در جریان سیلاب سال فروردین ۱۳۹۸ خوزستان اشاره کرد و افزود: برای این ۲ شهید عزیز جغرافیا معنا و مفهوم نداشت و هرجا به وجود آنان نیاز بود در میدان خدمت حاضر می شدند.
شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور مستقیم رییس جمهور امریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
به مناسبت دومین سالروز روج ملکوتی شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس آیین های گرامیداشتی در شهرهای مختلف خوزستان با حضور مردم انقلابی و مومن استان برگزار شد.

منبع: ایرنا