عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- جمعی از مربیان پیش دبستانی اهواز نسبت به افزایش تعرفه دوره پیش دبستانی اعتراض کرده وخواستار حذف این تعرفه ها شدند. به گزارش ایرنا این افراد روز سه شنبه با حضور در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفتند افزایش تعرفه های آموزشی پیش دبستانی با وجود گذشت چهار ماه از سال […]

عصر خوزستان:

مربیان پیش دبستانی اهواز خواستار کاهش تعرفه ها شدند

اهواز-ایرنا- جمعی از مربیان پیش دبستانی اهواز نسبت به افزایش تعرفه دوره پیش دبستانی اعتراض کرده وخواستار حذف این تعرفه ها شدند.

به گزارش ایرنا این افراد روز سه شنبه با حضور در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفتند افزایش تعرفه های آموزشی پیش دبستانی با وجود گذشت چهار ماه از سال تحصیلی عادلانه نیست و والدین هم نسبت به این افزایش گلایمند هستند.

به گفته  این مربیان اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز از ابتدای امسال تعرفه دریافتی پس از تعیین تعرفه ها در ابتدای سال تحصیلی جدید مجددا برای رفاه حال پیمانکار اقدام به افزایش تعرفه نوآموزان کرده است.

مربیان پیش دبستانی زیر پوشش پیمانکار فعالیت دارند و حقوق و بیمه آنها توسط پیمانکاری که در مزایده آموزش و پرورش برنده شده است قرار می گیرند.

افزایش تعرفه دوره پیش دبستانی تنها در ناحیه چهار آموزشی اهواز مطرح شد و در کنار مربیان، اولیای دانش آموزان نیز نسبت به این افزایش تعرفه معترض هستند.

هیچگونه اضافه تعرفه ای از نوآموزان پیش دبستانی دریافت نمی شود

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز گفت: هیچگونه افزایش تعرفه ای برای نوآموزان پیش دبستانی رخ نداده و انجام نخواهد شد و بر اساس تعرفه ای که ابتدای امسال اعلام شده عمل خواهد شد و هیچ مربی به این دلیل اخراج نشده است.

یاسین معتوکی افزود: مربیان پیش دبستانی حتما باید زیر نظر پیمانکاری باشند که در مزایده آموزش و پرورش برنده شده است و چون در مدارس و فضاهای آموزشی، کلاس دایر می کنند و دانش آموزان باید در سامانه آموزش و پرورش ثبت نام کنند باید حتما زیر پوشش پیمانکاری بروند که آموزش و پرورش آن را تایید کرده است.

وی افزود: مربیانی که امروز اعتراض کردند نمی خواهند زیر پوشش پیمانکار باشند و می خواهند مستقیما شهریه نوآموز را دریافت کنند و برای خود بیمه پرداخت کنند که اصلا قانونی نیست.

معتوکی اظهار داشت: طبق بخشنامه سقف تعرفه دوره پیش دبستانی در شهرها ماهانه ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال است و کف آن یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه می توان با توافق مربی این رقم دریافتی را تخفیف داد افزود: آموزش و پرورش حامی دانش آموزان است و حتی مایلیم که کمتر از تعرفه تعیین شده از خانواده ها شهریه دریافت شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز اظهار داشت: اگر مربیان موافق باشند ما پایین تر از کف تعرفه را دریافت خواهیم کرد چرا که آموزش و پرورش از این تعرفه ها چیزی را به خود اختصاص نمی دهد و همه تعرفه ها مربوط به مربی و پیمانکار است.

 وی اظهار داشت: آموزش و پرورش از همان تعرفه یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریالی در ماه حمایت کرده است.

وی گفت: اضافه تعرفه ای که مطرح شده بود دریافت نخواهد شد و شهریه پیش دبستانی ها افزایش نخواهد داشت و اگر مربیان موافق هستند حتی کمتر از یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال نیز دریافت می شود.

معتوکی بیان کرد: تعرفه پیمانکار مشخص است  و پیمانکار مربی را بیمه می کند واجاره بهای مکان را باید پرداخت کند و از شهریه ای که از نوآموز دریافت می کند  ملزم به پرداخت این هزینه ها است.

۱۴۱ مربی پیش دبستانی در آموزش وپرورش ناحیه چهار اهواز حدود سه هزار نوآموز را در سال تحصیلی جاری آموزش می دهند.

منبع: ایرنا