عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – میزان غلظت گرد و غبار در هفت شهر خوزستان در عصر روز یکشنبه با ثبت اعداد بالای ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب از حد مجاز فراتر رفت. به گزارش ایرنا با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان و استقرار هوای پایدار از ابتدای هفته جاری، غلظت آلودگی هوا در شهرهای […]

عصر خوزستان:

میزان گرد و غبار هفت شهر خوزستان از حد مجاز فراتر رفت

اهواز – ایرنا – میزان غلظت گرد و غبار در هفت شهر خوزستان در عصر روز یکشنبه با ثبت اعداد بالای ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب از حد مجاز فراتر رفت.

به گزارش ایرنا با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان و استقرار هوای پایدار از ابتدای هفته جاری، غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان روند افزایشی داشته است و این در حالی است که با ورزش باد، شهرهای مختلف استان همزمان با پدیده گرد و غبار نیز روبه رو شده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار شهرهای آبادان، اهواز، خرمشهر، شادگان، شوش، شوشتر وماهشهر تا ساعت ۲۰ روز یکشنبه از حد مجاز فراتر رفته است.

میزان غلظت گرد و غبار در این ساعت در شوش ۴۸۰ ، آبادان ۲۸۳، ماهشهر ۲۴۹، اهواز ۲۳۳، خرمشهر، ۲۰۸، شادگان ۲۲۲، و شوشتر ۱۶۶ میکرگرم بر مترمکعب ثبت شد.

میزان گرد و غبار در شوش تا ساعت ۱۹ یکشنبه با ثبت عدد ۸۷۰ میکروگرم بر مترمکعب به حدود ۶ برابر حد مجاز رسیده بود، که پس از آن کاهشی شد.

به گزارش ایرنا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعت آغاز کار اداره‌های شهرستان های اهواز و کارون به دلیل شرایط اضطراری آلودگی هوا فردا دوشنبه ۲۰ دی با ۲ ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: پس از ارایه گزارش کارشناسی و تبادل نظر مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیرحضوری و برخط انجام شود ضمن اینکه امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.

میزان طبیعی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

منبع: ایرنا