عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده غیرمولد با نظارت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله دامپزشکی و گمرک از بندر شادگان بارگیری و به کویت صادر شد. امید صبری‌پور دوشنبه ، اظهار داشت:نخستین محموله صادراتی دام زنده غیرمولد از اسکله بندر شادگان به وسیله شناور شروین […]

عصر خوزستان:

۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده از شادگان به کویت صادر شد

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده غیرمولد با نظارت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله دامپزشکی و گمرک از بندر شادگان بارگیری و به کویت صادر شد.

امید صبری‌پور دوشنبه ، اظهار داشت:نخستین محموله صادراتی دام زنده غیرمولد از اسکله بندر شادگان به وسیله شناور شروین بارگیری و به مقصد بندر کویت صادر شد.

وی بندر تجاری شادگان را یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای دریایی و با صرفه اقتصادی برای تجار و بازرگانان برای صادرات دام زنده معرفی کرد و افزود:فعالیت بندرتجاری شادگان نقش بسزایی در رونق، توسعه و اشتغال‌زایی جوانان در این منطقه خواهد داشت.

صبری‌پور از بندر و گمرگ به عنوان دستگاه های متولی خواست با ایجاد زیر ساخت در این آبراه دریایی ارزان و ارائه خدمات مطلوب به تجار و بازرگانان زمینه را برای شکوفایی بندر شادگان فراهم کنند تا شاهد جذب شناورهای وارداتی و صادراتی و رونق کسب و کار و تجارت در این شهرستان باشیم.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن بار را در سال دارد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

روز شنبه نیز ۲ هزار و ۷۰۰ راس گوسفند غیرمولد از مسیر دریایی بندرخرمشهر به کویت صادر شد.

منبع: ایرنا