بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است
بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ایران قابل تحقق است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به چشم اندازهای تعیین شده برای کاهش وابستگی صنعت پتروشیمی به خارج از کشور گفت: بومی سازی این صنعت طی سال‌های آینده، قطعا قابل تحقق است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، مرتضی شاه‌میرزایی سه‌شنبه شب در نود و سومین نشست شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر تولید محصول این صنعت از ۱.۵ میلیون تن در پیش از انقلاب، به ۹۰ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر نفت افزود: با بومی شدن صنعت پتروشیمی، علاوه بر افزایش تولید مجتمع ها، امکان اجرای طرح های زنجیره ارزش تولید شتاب بیشتری خواهد گرفت.

شاه‌میرزایی تصریح کرد: بومی شدن این صنعت، کاهش و حتی قطع وابستگی پتروشیمی به خارج از کشور را در پی دارد ‌و این موضوع باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های پایدار شغلی در کشور می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با اتکا به دانش داخلی، امکان طراحی قطعات مورد نیاز و همچنین نصب و راه اندازی آنها توسط متخصصان ایرانی امکان پذیر است و باید این چشم انداز طی سه یا چهار سال آینده محقق گردد.

وی در بخش دیگری از این نشست به ضرورت اصلاح طرح آمایش سرزمینی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این‌طرح نیاز به بازنگری کارشناسی دارد تا از این طریق ، امکان توسعه پایدار صنعت پتروشیمی فراهم شود.

همچنین در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برخی آتش‌نشانان عضو تیم واکنش سریع و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعزام شده به محل ساختمان متروپل آبادان، به نمایندگی از دیگر نیروهای این تیم ، قدردانی کرد.

  • منبع خبر : ایرنا