تیشه تولید زباله بر پیکره محیط زیست
تیشه تولید زباله بر پیکره محیط زیست

معاون محیط‌زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست داده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا حسن اکبری گفت: افتتاح پاسگاه‌های محیط‌بانی کارون و چهل پا و همچنین پایگاه اطفای حریق هوایی دشت گل در خوزستان نشان دهنده این است که این استان دارای فرهنگ زیست‌محیطی بسیار بالایی در میان شهروندان خود دارد.

او می‌گوید: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق و اهمیت دادن به آموزش در بین جوامع محلی و جلوگیری از آسیب بیشتر به طبیعت و حیات وحش، افتتاح پاسگاه‌های محیط بانی میتواند به این امر کمک بسیاری نماید.

به گفته او طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست داده است آن هم در کشوری که جز ۱۰ کشور متنوع به لحاظ تنوع زیستی در سطح دنیا محسوب می‌شود و به همین منظور بهترین سرمایه طبیعی خدادادی را برای پیشرفت و توسعه در اختیار داریم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ازاین رو بی‌شک گسترش هرچه بیشتر پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند به حفاظت و حراست از حیات‌وحش و تنوع زیستی کمک کند.

اکبری از همه مسئولان و برنامه ریزان استانی خواست به دلیل تنوع زیستی خاص و ارزشمند استان خوزستان با همکاران محیط‌زیست همراهی و همکاری کامل در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان داشته باشند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت دولتی در هیچ کجای دنیا به تنهایی جواب نمی‌دهد، ما باید در بحث حفاظت به سمت مشارکت مردمی برویم.