از ظرفیت نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استفاده خواهیم کرد
از ظرفیت نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استفاده خواهیم کرد

استاندار خوزستان با بیان اینکه از جایگزینی نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استقبال خواهیم کرد، گفت: در انتصابات جدید به جوانان توجه خواهیم داشت، زیرا آینده متعلق به آن‌ها است؛ پیشکسوتان و نیرو‌های جوان باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و تجربیات میان آن‌ها منتقل شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نشست صمیمی جوانان استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه در سالن همایش شهید هاشمی برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با بیان اینکه از جایگزینی نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استقبال خواهیم کرد، اظهار داشت: در انتصابات جدید به جوانان توجه خواهیم داشت، زیرا آینده متعلق به آن‌ها است؛ پیشکسوتان و نیرو‌های جوان باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و تجربیات میان آن‌ها منتقل شود.

حسینی محراب بیان داشت: جوانان به صورت جدی وارد میدان شوند و طرح‌های خود را ارائه کنند.

وی در توصیه به جوانان عنوان داشت: جوانان خود را به عنوان فردی که باید زندگی سالم و اعتقادات قوی داشته باشد برای ورود در عرصه‌های مختلف جهادگرانه آماده کند.

استاندار خوزستان افزود: مسیر آمادگی با علم، صبر، قرآن و اعتقاد است که همه این موارد در کنار یکدیگر می‌تواند جریان حق و مدیریتی استان را در کانال صحیح خود قرار دهد.

حسینی محراب ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را برای جوانان ترسیم کرده است و ما با ناامیدی به جایی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های استان خوزستان بسیار است و باید با برنامه در عرصه مدیریت ورود کرد؛ همچنین در جهت پیوند صنایع سنگین، صنایع کوچک، خوشه‌های صنعتی و کارگاه‌های خانگی تلاش خواهیم کرد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: اگر شبکه‌سازی در خوشه‌های صنعتی مختلف انجام شود، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت؛ این جریان باید درون محافل جوانان، شبکه‌های فکری و گروه‌های جهادی گسترش یابد.

حسینی محراب گفت: زمانی که محصولات کشاورزی، صنعتی، شیلاتی و تولیدات خانگی را به بازاری غیر از بازار استان ارائه کنیم؛ می‌توانیم سهم خوبی را از بازار کشور‌های همسایه کسب کرده و از مشکلات بگذریم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ذهن‌های خلاق دانشمندان و نخبگان جوان استان اظهار داشت: موانع باید با کمک و فکر جوانان از سر راه تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها برداشته شود.

استاندار خوزستان با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنعت و کشاورزی بیان داشت: امروز باید آب در زیر سطح زمین به ریشه گیاهان برسد و از غرق آبی‌کردن محصولات خودداری شود.

حسینی محراب بر جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به صنایع پائین دست تأکید کرد و عنوان داشت: باید در توریسم، دارو‌های گیاهی، صنایع جانبی نیشکر از ذهن خلاق و جسارت جوانان استفاده شود.

وی افزود: به قدرت نقادی و مطالبه‌گری جوانان نیاز داریم و محیط نقد را (نه تخریب) برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود طلبه‌های متخصص در استان ادامه داد: گروه‌های اندیشه‌ورز با کمک روحانیون جوان باید تشکیل شود؛ اساتید دانشگاه، دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی باید وارد میدان شوند تا بتوانیم به تولید فکر و عمل بپردازیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسیر سازندگی از مسیر تخریب سخت‌تر است، تصریح کرد: تخریب و جدایی مسیر‌ها بسیار آسان است، اما سازندگی نیازمند صبر، تأمل، نظرخواهی و … خواهد بود.

حسینی محراب با تأکید بر ضرورت پیشرفت متوازن ورزش همگانی و قهرمانی ابراز داشت: میادین ورزشی و امکانات برای ورزشکاران محیا شود؛ رتبه‌های استان در مدال‌آوری بسیار خوب است، اما باید ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: باید از همه امکانات برای تمامی مردم استفاده کنیم تا قهرمانانی در همه شهرستان‌ها داشته باشیم و به کمک ورزشکاران جریان زنده و پویایی در استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دختران استان نور چشم ما هستند، اظهار داشت: امیدواریم که دخترانمان در همه زمینه‌ها موفق باشند و از همه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حسینی محراب در پایان با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه باید به یکدیگر متصل شود، بیان داشت: دانشگاه‌ها رشته‌های مورد نیاز صنعت را ارائه کنند و صنعت نیرو‌های مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها تأمین کند.