آموزش دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا در یادمان هویزه
آموزش دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا در یادمان هویزه

یک هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، شهید ستاری، امام خمینی (ره)، فارابی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از یادمان شهدای هویزه دیدن و با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، یک‌هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری آجا با حضور در یادمان شهدای هویزه، به مدت ۲ روز در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

در روز نخست این بازدید که در قالب بیست و سومین دوره آموزش میدانی دانشگاه‌های افسری ارتش توسط هیات معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی صورت می‌گیرد، ۸۰۰ نفر از این دانشجویان در جوار شهدای هویزه حضور یافتند و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به تشریح عملیات نصر (حماسه هویزه) و مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام به ویژه شهید علم الهدی و یارانش پرداختند.

امیر سرتیپ اسداله حیدری، معاون هماهنگ کننده هیات معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، امیرسرتیپ بیدادی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور، امیر سرتیپ دوم امجدیان، فرمانده لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، امیر سرتیپ دوم نصیری؛ امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی از افسران ارتش در دوران جنگ تحمیلی و راوی برجسته دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری، عضو هیات علمی دانشگاه و نویسنده دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان موسوی و حجت الاسلام قرایی از راویان برجسته سپاه پاسداران به همراه دیگر اساتید و فرماندهان، گروه اول از این دانشجویان را همراهی می‌کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های افسری پس از شرکت در کلاس آموزشی با حضور بر مزار شهدای مظلوم هویزه به مقام شامخ آن به حق پیوستگان ادای احترام کردند و با برپایی مراسم مرثیه سرایی، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.  ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ یکی از روز‌های موفق عملیات “الی‌بیت‌المقدس” است که شاهد آزادسازی منطقه هویزه هم بود.

در نهمین روز از آغاز عملیات بیت‌المقدس، شهر هویزه، پادگان حمید و بخش شمالی جاده اهواز-خرمشهر آزاد شد و شهر اهواز پس از حدود ۲۰ ماه، از تیررس توپخانه دشمن خارج شد.