پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جمعیت
پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جمعیت

به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جمعیت استاندار خوزستان در پیامی این روز را تبریک گفت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در مقوله‌ مسایل اجتماعی و غیره… مسئله‌ فرزندآوری و مسئله‌ نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی)  ۳۰ اردیبهشت ماه، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران، “روز ملی جمعیت” نام گرفته است.

روز ملی جمعیت فرصتی برای بازاندیشی برنامه‌ها و تلاش‌ها برای جستجوی راه‌های تازه جهت تحقق اهداف و سیاست های راهبردی جمعیت کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

جمعیت هر سرزمینی، مهم‌ترین سرمایه ملی آن مرز و بوم محسوب می شود؛ چرا که سرمایۀ انسانی هر کشور، در ساختن و ادارۀ جامعه، به گردش در آوردن چرخ های تولیدی و اقتصادی، پاسداری و غنی ساختن میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعدی نقش مهمی ایفاء می‌کند.

همه به خوبی می دانیم جمعیت جوان به عنوان نیروی مولد و مهمترین عامل اقتدار کشورها به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی- اجتماعی محسوب می شود و ایرانی آباد و سازنده در گرو نیروهای جوان می باشد که با سیاست گذاری صحیح و ایجاد سازوکار لازم باید به رشد جوانی جمعیت کمک کنیم.

نیاز است تمامی دستگاه های اجرایی، ادارات، سازمان های خصوصی و مردم نهاد و تشکل ها با حضور موثر، جهادی و همه جانبه خود به رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری، آموزش و فرهنگ سازی عمومی، تغییر نگرش و … کمک نمایند تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور کشور را از بحران سالخوردگی نجات دهیم.

امید که بتوانیم با اتکال به خداوند متعال، با اجرای سیاست‌ های کلی جمعیت و با همراهی مردم استان، در ارتقاء‌ سطح پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت استان خوزستان موفق گردیم.

علی اکبر حسینی محراب

استاندار خوزستان