اهواز گرمترین شهر کشور
اهواز گرمترین شهر کشور

طبق اعلام سازمان هواشناسی، طی ۲۴ ساعت گذشته اهواز گرمترین شهر کشور بوده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، دمای هوای کلانشهر اهواز مرکز استان خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۴ درجه سانتیگراد رسید.

با اعلام سازمان هواشناسی، این کلانشهر در شبانه روز گذشته گرمترین شهر کشور بوده است که با ورود به فصل گرم سال این دما در اهواز به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

با توجه به افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی، مسئولان شرکت توزیع برق اهواز از تمامی شهروندان خواسته اند نسبت به رعایت مصرف برق در ساعات پیک (اوج مصرف) توجه و از وسایل پر مصرف در این ساعات خودداری کنند.

همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش از این گفته بود: برای امسال پیش‌بینی وقوع یکی از ال‌نینو‌های قوی در ۳۰ سال گذشته با آخرین داده‌های خروجی مدل‌های فصلی جوی صادر شده است.

به گفته محمد سبزه زاری در حال حاضر در حال خارج شدن از شرایط فاز سرد دور پیوند انسو یعنی لانینا با دوره حاکمیت سه ساله در منطقه و در حال ورود به شرایط فاز گرم دور پیوند انسو یعنی ال‌نینو هستیم (از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیّارهٔ زمین می‌شود از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشک‌سالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد).

مدیرکل هواشناسی خوزستان می‌گوید: زمانی که وارد فاز ال‌نینو می‌شویم، انتظار وقوع دما‌های بالا در تابستان، افزایش بارش‌ها و شروع زودهنگام بارش‌ها در فصل پاییز را خواهیم داشت که برای امسال پیش‌بینی وقوع یکی از ال‌نینو‌های قوی در ۳۰ سال گذشته با آخرین داده‌های خروجی مدل‌های فصلی جوی صادر شده است.