برگزاری مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست (روز صنعت سبز)
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست (روز صنعت سبز)

مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست (روز صنعت سبز) برگزار شد و از فعالان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در این همایش که روز سه شنبه (۲۳ خرداد ۱۴۰۲) در اتاق سمینارهای مدیریت ساختمان مرکزی ۵ طبقه برگزار گردید، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مدیر تولید، رئیس HSE و پدافند غیرعامل ستاد، رئیس روابط عمومی و سرپرستان HSE ستاد و شرکتهای تابعه حضور بهم رساندند.

 

مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تبریک هفته محیط زیست، صیانت از محیط پیرامونی به عنوان بسترگاه حیات بشر را از وظایف ذاتی و الزامات اولیه سازمان قلمداد نموده و افزود: پس از وقوع انقلاب صنعتی همگام با افزایش بهره مندی انسان و گسترش رفاهیات، متاسفانه تعدی رو به تزاید بشر طی ۲۰۰ سال اخیر نسبت به طبیعت منجر به بحرانی شد که آثار آن در افزایش دمای زمین و از بین رفتن لایه ازن و مشکلات مترتب بر آن قابل مشاهده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وام گرفتن از تعابیر دینی انعکاس یافته در قرآن شریف و سیره امامان علیهم السلام همچون رساله حقوق امام سجاد(ع) وظایف انسان مسلمان در بهره برداری صرفه جویانه از طبیعت را متذکر گردید و گفت: ضرورت دارد نسبت به اصلاح فرهنگ، با اتکا بر تعالیم دین اقدامی عاجل صورت پذیرد و شایسته است شما به عنوان پرچم داران این حوزه در صنعت نفت در ترویج این فرهنگ تلاش ویژه داشته باشید. لذا باید برای این مهم نقشه راه تدوین نموده و فارغ از وظیفه سازمانی به صورت خودجوش وارد این عرصه شده و فرهنگ مصرف بهینه را در همه شئون زندگی خود و اطرافیانمان تسری دهیم.

مهندس دانشی ادامه داد:‌ ناظر به نیاز کشور و وابستگی به صنعت نفت امکان صرف نظر از تولید وجود ندارد و مواد هیدروکربنی خواه ناخواه به طبیعت آسیب می رساند، لیکن به جهت صیانت از محیط زیست در دولت حاضر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است؛ و علیرغم اینکه تولید نسبت به دوره تصدی دولت پیشین، بشدت افزایش یافته «تا حدی که میانگین ۱۰ مورد تعمیرات اساسی توربین در مناطق نفتخیز در قبل از این دولت، صرفاً در سال ۱۴۰۱ و با همت همکارانم به ۶۷ مورد رسیده است» توانسته ایم میزان گازسوزی مشعل ها را تا ۸۰ درصد کاهش دهیم و تلاش داریم با تدابیر تدوین شده این مقدار را به حداقل ممکن برسانیم.

 

در ادامه این نشست دکتر محمد رضا نادری رئیس HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در گزارش مبسوطی به دستاوردهای این اداره در کنترل آلاینده های محیط زیستی پرداخت که به دلیل اهمیت این گزارش و تاثیر آن در منافع ملی، مشروح آن در بخش گزارشات منتشر خواهد گشت.

 

در پایان این مراسم توسط مدیرعامل و مدیران حاضر، از ۴ واحد عملیاتی سبز، ۵ واحد فرآورشی سبز و یک نفر از کارشناسان HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان همیار محیط زیست با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.