جوانان می‌توانند اهداف یک کشور را محقق کنند
جوانان می‌توانند اهداف یک کشور را محقق کنند

استاندار خوزستان گفت: تمامی مدیران و مسئولان از طرح ها و قوانینی که دولت برای فرزند آوری مصوب کرده باید تبعیت کنند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز سه شنبه ٢٣ خرداد ماه در رویداد جایزه جوانی جمعیت و کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ اظهارکرد: هیچ مسئله‌ای در کشور به اندازه جمعیت اقتدار نمی‌آورد، جمعیت رابطه مستقیمی در تولید ثروت و شادابی جامعه دارد.

وی با تاکید براینکه جوانان می‌توانند اهداف یک کشور را محقق کنند گفت: دستور دین اسلام نیز بر ازدواج و رشد جمعیت است.

استاندار خوزستان بیان‌کرد: مباحث مربوط به جمعیت تفکر غرب گرایانه بر جامعه دینی و سنتی ما اثر گذاشته است و شعار” زندگی بهتر با جمعیت کمتر” به کشورهای زیادی آسیب زده است.

وی با بیان اینکه بی توجهی به محور خانواده در کشورهای اروپایی بسیار پر رنگ شده است گفت: رشد جمعیت در بُعد سیاسی نیز یک نیاز اساسی است، بسیاری از دشمنان ایران در منطقه به دنبال رشد جمعیت خود با هدف کاهش جمعیت شیعه هستند.

استاندار خوزستان اظهارکرد: اگر به جوانی جمعیت توجه نشود آیندگان تمامی فرصت‌های کشور را از دست خواهند داد.

حسینی محراب بر پیروی مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص سیاست های دولت برای تسهیل رشد جمعیت تاکید کرد و گفت: ساده کردن مسیر ازدواج از جمله اقداماتی است که باید برای افزایش رشد جمعیت انجام شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که باید برای حوزه بانوان در استان صورت گیرد ایجاد بیمارستان مخصوص زنان است و لازم است در رشته‌های دانشگاهی بیماری‌های مربوط به زنان سهمیه جذب دانشجویان خانم افزایش یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه این نشست اهدای زمین به خانواده های دارای فرزندان چندقلو را یکی از طرح‌های حمایت دولت عنوان کرد و افزود: تاکنون به ۱۶ خانواده خوزستانی که فرزندان چند قلو دارند زمین اهدا شده است.

مریم مراد اسکندری با بیان اینکه همایش زنان تأثیر گذار در خوزستان برگزار خواهد شد گفت: ۵۰۰ زن در خوزستان سابقه‌ی فعالیت‌های خود را به دبیرخانه همایش استانی “زنان تأثیر گذار” ارسال و سوابق اجرایی آنها بررسی شده است.

در این نشست تعدادی از مادران و بانوان نمونه استان تجلیل شد.