بازرسان دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در خوزستان نظارت می‌کنند
بازرسان دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در خوزستان نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تعداد ۱۲۰ کارشناس و بازرس دامپزشکی در قالب ۹۰ تیم مستقر در استان کار نظارت را بر ذبح دام را برعهده دارند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، ناصر عسکری‌فرد اظهارکرد:این تیم‌ها به صورت ثابت در کشتارگاه‌های دام، شبکه‌های دامپزشکی و ادارات و میدان‌های عرضه و همچنین به صورت سیار در شهرها برای ارائه خدمات مستقر هستند.

وی یادآورشد: همچنین تعداد ۶۰ نفر روحانی، بر ذبح دام‌های عید قربان امسال در نظارت‌های شرعی و بهداشتی را انجام می دهند.

عسکری‌فرد افزود: خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تاکید براینکه همه دام‌ها قبل از ذبح از طرف بازرسان دامپزشکی معاینه شده و در صورت تایید، ذبح می شوند گفت: ناظران دامپزشکی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

وی تصریح‌کرد: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته‌ است به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد.

عسکری‌فرد بیان‌کرد: در صورت ذبح در منزل، گروه‌های دامپزشکی آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه لاشه دام باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود افزود: شهروندان برای حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح، می‌توان با شماره ۰۶۱۳۳۳۶۱۳۵۳ تماس حاصل کرد.

گفتنی است عید قربان امسال، روز پنجشنبه هشتم تیرماه مصادف با ۱۰ ذیحجه است