افزایش ظرفیت مسافری ناوگان ریلی از مطالبات مردم و مسئولین استانی است/ارتقای سطح کیفی و کمی ناوگان ریلی جنوب با سرعت انجام پذیرد
افزایش ظرفیت مسافری ناوگان ریلی از مطالبات مردم و مسئولین استانی است/ارتقای سطح کیفی و کمی ناوگان ریلی جنوب با سرعت انجام پذیرد

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان؛ صبح امروز آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن جنوب با حضور خانچی معاون عمرانی استاندار و مهندس ضیائی مهر معاون ناوگان راه آهن کشور برگزار شد.

به گزارش عثر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان؛ صبح امروز آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن جنوب با حضور خانچی معاون عمرانی استاندار و مهندس ضیائی مهر معاون ناوگان راه آهن کشور برگزار شد

در این آیین خانچی با برشمردن اهمیت و جایگاه ناوگان ریلی در استان افزود: جایگاه ویژه خوزستان در ابعاد اقتصادی در حوزه صادرات و همچنین مرزی بودن و مسیر عشاق اباعبدالله می طلبد جایگاه این ناوگان هم از لحاظ کمی و کیفی ارتقا و به روز رسانی گردد.

وی افزود: ناوگان ریلی نه تنها می تواند در حوزه ناوگان مسافرتی نقش ایفا نماید می تواند در توسعه و ارتقا سطح گردشگری در قالب ریل باس های گردشگری و همچنین در حوزه ترانزیت کالا نقش فعال تر و پررنگ تری داشته باشد.

خانچی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و نقش مهم و کلیدی ناوگان ریلی در تسهیل سفر اربعین افزود: خدمت رسانی شبانه روزی و تسهیل سفر اربعین از مطالبات مدیریت استان در حوزه زیرساخت می باشد و در تلاشیم که اربعین متفاوتی امسال رقم بزنیم که می طلبد در حوزه ناوگان ریلی نسبت به سالهای گذشته شاهد ارتقای خدمت رسانی باشیم.

خانچی به فصل تابستان و وضعیت آب و هوای استان و فعالیت های فرهنگی و اوقات فراغت مساجد اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات هم استانی ها و فعالین فرهنگی از مدیریت استان افزایش ظرفیت مسافری ناوگان ریلی است که متاسفانه نه اینکه در این فصل افزایش پیدا نکرده بلکه با کاهش چشم گیر مواجه شده است که انتظار می رود تدابیر ویژه برای حل این مشکل در اسرع وقت اخذ گردد.

وی در پایان افزود: یکی از مسائل مهم در توسعه و عمران شهری، حضور خط ریلی آهن در درون و مرکزیت شهر می باشد که می طلبد با هم افزایی دستگاه های اجرایی راهکاری جهت گره گشایی از این چالش توسعه شهری اخذ گردد. که می طلبد همگرایی راه آهن جنوب با دستگاه های اجرایی روز به روز افزایش پیدا کند.