شهروندان کلانشهر اهواز الگوی مصرف برق را در ساعات پیک مصرف رعایت کنند
شهروندان کلانشهر اهواز الگوی مصرف برق را در ساعات پیک مصرف رعایت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به پیش بینی افزایش دمای هوا در هفته جاری گفت: شهروندان کلانشهر اهواز الگوی مصرف برق را به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف رعایت کنند تا برق پایداری در شبکه برقرار باشد.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی عبدالحمید عباس شیاری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشوری در روزهای آینده شاهد افزایش میزان متوسط دمای هوا خواهیم بود که در این شرایط سخت و حساس، به‌منظور حفظ و پایداری شبکه برق در راستای رفاه و آسایش بیش از پیش شهروندان ضروری است شهروندان نکات آموزشی را جدی بگیرند.

 

وی افزود: ساعت‌های پیک یا اوج مصرف برق در اهواز از ساعت ۱۱ تا ۱۷ به عنوان پیک اول و مهم است زیرا در این ساعت دمای هوا زیر نور مستقیم آفتاب به شدت بالا رفته و تجهیزات برق به ویژه ترانسفورماتورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در چنین شرایطی احتمال آسیب به تجهیزات بسیار بالا است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: طرح کاهش ساعت اداری از طرف استانداری و ستاد مدیریت بحران در خاموش کردن و به حداقل رساندن مصرف برق سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و موسسه‌ها کمک بسیار مهمی شد تا در ساعت پیک مصرف مردم شاهد قطع برق ناشی از کاهش تولید نیروگاه‌ها نباشند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تاکنون برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم اقدامات بسیار موثری داشته‌اند، افزود: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه گیری، سشوار و پلوپز، برق زیادی مصرف می‌کنند.

 

عباس شیاری ادامه داد: با وجود این تنوع و تعداد لوازم خانگی در خانواده‌ها به طور قطع استفاده بهینه از انرژی هر روز ضروری‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه امسال با اجرای طرح قبض برق رایگان امیدواریم شاهد جلب مشارکت حداکثری مردم در این طرح باشیم، گفت: هدف از اجرای طرح پاداش و پرداخت تا ۲۰ برابر تعرفه برق، فقط بخاطر کنترل بار مصرف و جلوگیری از قطع برق شهروندان در این تابستان گرم است.

 

شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیش از ۶۲۰ هزار اشتراک فعال در شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و حمیدیه دارد.