هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع غبار موقتی در خوزستان
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع غبار موقتی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع وزش باد و وقوع غبار محلی و موقتی از روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و احتمال وقوع غبار محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در مناطق غربی، جنوب غربی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، همچنان استقرار توده هوای گرم تا اوایل هفته آینده بر روی استان نشان می‌دهد که در نواحی غربی، جنوبی، مرکزی و شمالی سبب وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده با جنوبی شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان قابل انتظار است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۹.۱ و ایذه با ۲۱.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۲۸.۲ و حداکثر ۴۸.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی ،مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از پیش از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه و افزایش دما به همراه رطوبت و وقوع شرجی از صبح چهارشنبه تا آخر وقت همان روز در مناطق شرق ، جنوبی، مرکزی و غربی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است