هشدار تداوم استقرار توده هوای گرم در خوزستان
هشدار تداوم استقرار توده هوای گرم در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش رطوبت تا اوایل هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: تداوم استقرار توده هوای گرم، وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و افزایش رطوبت در جنوب شرق و نوار ساحلی استان از پیش از ظهر پنجشنبه هفته جاری تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی روز جاری و روز پنجشنبه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در برخی ساعات به صورت متوسط تا نسبتا شدید همراه با غبار محلی خواهد بود و به تدریج با جنوبی‌شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت، طی ساعاتی در نوار ساحلی، مناطق جنوبی و جنوب شرقی دور از انتظار نیست.
محمد سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۹.۴ و ایذه با ۲۰.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۲ و حداقل ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی ،مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از پیش از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه و افزایش دما به همراه رطوبت و وقوع شرجی از صبح چهارشنبه تا آخر وقت همان روز در مناطق شرق ، جنوبی، مرکزی و غربی هشدار سطح نارنجی و همچنین نسبت به وقوع وزش باد و وقوع غبار محلی و موقتی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.