افزایش موارد گرمازدگی در شوش با گرمتر شدن
افزایش موارد گرمازدگی در شوش با گرمتر شدن

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی شوش: میزان گرمازدگی طی چند روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صداوسیما استان خوزستان، عبدالرضا چارافر گفت: کودکان، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر از دیگران در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید از تردد در هوای گرم پرهیز کنند.

وی ادامه داد: نوزادان و کودکان، سالمندان بالای ۶۵ سال، مادران باردار، افراد دارای فشار خون و دیابت و افراد دارای وزن بالا بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی هستند.

چارافر با تاکید بر اینکه گرمازدگی در برخی موارد موجب نارسایی در اندام‌ها و حتی مرگ می‌شود و باید آنرا جدی گرفت، گفت: شهروندان درصورت ابتلا به گرمازدگی می‌توانند بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند تا از خدمات امدادی و توصیه‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی انتقال افراد دچار گرمازدگی به سایه وجای خنک در اقدامات اولیه را توصیه و بیان کرد: شهروندان با مشاهده علائم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک و بی‌حالی با اورژانس تماس بگیرند.

چارافر تاکید کرد: افرادی که فعالیت‌های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی و رانندگان مراقبت‌های لازم تغذیه‌ای و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.

به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوا، ادارات و سازمان‌ها در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شده‌اند.