میانگین حوادث آتش‌سوزی در اهواز به ۱۰ تا ۱۵ مورد در روز افزایش یافته است
میانگین حوادث آتش‌سوزی در اهواز به ۱۰ تا ۱۵ مورد در روز افزایش یافته است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه میانگین حوادث آتش‌سوزی روزانه در این کلانشهر به ۱۰ تا ۱۵ مورد افزایش یافته است گفت: همزمان با شدت گرفتن گرما در چند روز اخیر، وقوع حوادث آتش‌سوزی پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، ابراهیم قنبری با اشاره به اینکه میانگین وقوع حوادث آتش سوزی چند روز اخیر اهواز روزانه به ۱۰ تا ۱۵ مورد افزایش یافته است بیان کرد: بیشتر حوادث آتش سوزی که در چند روز اخیر در اهواز رخ داده به دلیل اتصال برق بر اثر گرمای شدید بوده است.

قنبری با بیان اینکه یکی از حوادث رایج در چند روز اخیر در اهواز آتش سوزی خودرو بوده است بیان کرد: متاسفانه به دلیل گذاشتن وسایلی همچون اسپری، بطری آب و یا وسایل اشتعالزا در خودرو و گرمای شدید هوا باعث آتش گرفتن خودرو شده است.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم که شیشه‌های خودرو را در صورت خاموش بودن برای تهویه هوا و جلوگیری از وقوع آتش سوزی کمی پایین نگه دارند و از نگه داشتن وسایل آتش‌‎زا در خودرو جلوگیری شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: یکی از موارد خطرآفرین در این هوای گرم نگه‌داشتن کودکان در خودروها است که باعث به خطرانداختن جان آنها می‌شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز هفته گذشته یک کودک در خوزستان به دلیل نگه داشتن در خودروی خاموش و گرمازدگی جان خود را از دست داد.

قنبری با اشاره به اینکه حوادث ناشی از اتصال برق بر اثر گرما در اهواز بسیار رخ می‌دهد افزود: از مردم تقاضا داریم که سیستم برق محل زندگی خود را بررسی کنند و از ایمن بودن آن مطمئن شوند، در هر مجتمع از شبکه‌های برق متناسب با مصرف واحدهای مسکونی استفاده گردد.

وی گفت: در این شرایط آب و هوایی باید حتما در هنگام خروج از خانه از متصل نبودن کولر و وسایل برقی به شبکه برق مطمئن شد.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان در روز پنجشنبه هفته گذشته هشت شهر خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

ادارات و بانک‌های خوزستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به دلیل شدت گرما تعطیل شدند.