افزایش تولید روزانه نفت با اجرای تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲
افزایش تولید روزانه نفت با اجرای تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲ باهدف افزایش تولید روزانه نفت در این شرکت خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، جواد تقی‌زاده به تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون۲ اشاره کرد و گفت: این مخزن از بزرگ‌ترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است که با وارد مدار شدن آن، روزانه ۳۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر و کار‌های نوآورانه، تعمیرات مخزن ثقلی مارون ۲ که از بزرگترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه به پایان می‌رسد.

تقی زاده ادامه داد: یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در واحد‌های نمکزدایی نقش بسیار مهمی در جداساز میزان آب نمک از نفت خام را دارد، مخزن ثقلی مارون ۲ در شرکت نفت و گاز آغاجاری است که به دلیل نشتی آب نمک از قسمتی از این مخزن، در دی ماه پارسال تاکنون از سرویس خارج شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نقش مهم این مخزن در تولید نفت، می‌گوید: از زمانی که این مخزن از سرویس خارج شده است، میزان تولید، ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

این مقام مسئول با اشاره به دریافت مجوز‌های لازم برای آغاز تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲، اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه زودتر این مخزن به چرخه تولد بازگردد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند.