استاندار خوزستان: مادر “شهید علی هاشمی” یکی از استوانه‌های استان بود
استاندار خوزستان: مادر “شهید علی هاشمی” یکی از استوانه‌های استان بود

استاندار خوزستان گفت: مادر “شهید علی هاشمی” یکی از استوانه‌های استان و در خدمت‌رسانی به مردم بینظیر بود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در آیین تشییع و خاکسپاری مادر شهید علی هاشمی در اهواز افزود: خانه مادر “شهید علی هاشمی” پاتوقی برای سرلشکران سپاه و همه بزرگان نظام از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و همواره نقش یک مادر دلسوز و فداکار را ایفا می‌کرد.

وی با بیان اینکه حاجیه خانم اهوازیان در مسیر حضرت فاطمه (س) گام برداشت و پشتیبان نظام و ولایت فقیه بود، ادامه داد: شخصیت و منش این شهید والامقام برای همه مادران و دختران ما یک الگو است.

استاندار خوزستان در ادامه به شخصیت “شهید علی هاشمی” اشاره کرد و گفت: علی هاشمی یک شخصیت برجسته و نقش آفرین در دفاع مقدس بود و همه قومیت‌ها شیفه او بودند.

وی ادامه داد: علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت یکی از بی‌نظیرترین فرماندهان اطلاعاتی و عملیاتی جنگ بود؛ وجود این شهید بزرگوار در اهواز باعث وحدت اقوام شد و یادمان او، محلی برای افراد اهل دل به ویژه رزمندگان اسلام است.

حسینی محراب ضایعه درگذشت مادر شهید علی هاشمی را به خانواده او و همه رزمنده‌هایی که یتیم شدند، تسلیت گفت و افزود: انشالله که مادران و دختران ما راه این مادر را ادامه دهند.

حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی به علت بیماری و کهولت سن روز شنبه ۲۸ مردادماه دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ چهار تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت؛ از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.