رونمایی از ۱۷ دستگاه خودرو آتش نشانی و ترابری بازسازی شده در شرکت نفت و گاز گچساران
رونمایی از ۱۷ دستگاه خودرو آتش نشانی و ترابری بازسازی شده در شرکت نفت و گاز گچساران

در حاشیه جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ۱۲ دستگاه خوردوی آتش نشانی، تانکر آبرسان اداره HSE که به همت متخصصان این شرکت تعمیر، بازسازی و به روزآوری شده اند، با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، رونمایی شدند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، روز  چهارشنبه ۱۹ مهرماه و در حاشیه جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۹ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۳ دستگاه تانکر ذخیره آب پشتیبان اداره HSE این شرکت با حضور علیرضا دانشی مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای ادارات ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رونمایی شدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در آئین رونمایی از این خودروها گفت: به منظور آمادگی ناوگان آتش نشانی و با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی این شرکت در ۴ استان، تعداد ۱۲ دستگاه از خودروهای سنگین آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مستقر در  مناطق عملیاتی این شرکت با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال تعمیر، بازسازی و به روزآوری شدند.

مهندس غلامرضا کمالی با اشاره  به بروز آوری این خودروها با بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا، افزود: در صورت خرید خودروهای آتش نشانی جدید با امکانات فعلی، ۴ هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشت اما به منظور کمک به توانمندسازی شرکت های داخلی، افزایش بهره‌وری و استفاده بیشتر از دانش متخصصان ایران اسلامی، اجرای این پروژه توسط یک شرکت داخلی و با هزینه ای حدود ۲۰۸ میلیارد ریال به اتمام رسید و صرفه جویی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی را در پی داشت.

رونمایی از ۵ دستگاه خودروی ویژه سبک و سنگین و ۸  سردخانه سیار

در ادامه حضور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب  در شرکت نفت و گاز گچساران از ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین این شرکت که به شکلی ویژه طراحی، بازسازی و تجهیز شده اند، رونمایی شد.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، گفت: با تلاش جهادگونه همکاران اداره ترابری مدیریت خدمات، تعداد ۴ دستگاه خودروی سنگین و یک دستگاه خودروی سبک با استفاده از قابلیت‌های فنی موجود و نیز ظرفیت‌های بالقوه و توانمند شرکت های دانش بنیان طراحی، بازسازی و تجهیز شد.

مهندس غلامرضا کمالی اظهار کرد: بازسازی این دستگاه‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و کاهش تورم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی بالا و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید انجام شد.

کمالی افزود: ارزش تقریبی خودروهای سنگین و سبک طراحی و بازسازی شده ۳۵۵ میلیارد ریال است که بازسازی و تجهیز آنها با مبلغی حدود ۳۴ میلیارد ریال انجام شده و در نتیجه حدود ۳۲۱ میلیارد ریال صرفه اقتصادی به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه رسالت این شرکت به منظور تحقق اهداف کلان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران در حفظ و افزایش تولید است، گفت:‌ به این منظور طراحی، ساخت و تجهیز سه دستگاه خودرو تعمیراتی شامل کامیون خودرو بر، کامیون سرویس (جهت تعمیر ماشین آلات سیار ساختمانی) و خودرو سبک تعمیرگاه سیار با موفقیت انجام شده است.

به گفته وی، اداره ترابری مدیریت خدمات شرکت نفت و گاز گچساران، برای نخستین بار در مناطق نفتخیز جنوب، بازسازی و نوسازی یک دستگاه خودرو سنگین آمبولیفت را با هدف خدمت رسانی و انتقال بیماران و جانبازان معزز به داخل هواپیما به اتمام رسانده است.

کمالی اظهار کرد: همچنین یک دستگاه اتوبوس ۴۴ نفره، با تلاش مضاعف همکاران اداره ترابری و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، با طراحی و تجهیز کامل به نخستین اتوبوس ویژه (VIP) ۲۵ نفره شرکت نفت و گاز گچساران تبدیل شد تا در خدمت کارکنان شریف این شرکت باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تمامی این خودروهای سبک و سنگین از چابکی و قدرت مانور بالایی برخوردار هستند، از این رو اهمیت بازطراحی و بازسازی این دستگاه ها از سوی اداره ترابری مدیریت خدمات در دستور کار قرار گرفته و از امروز در زمره ناوگان ترابری شرکت، آماده خدمت رسانی به همکاران محترم قرار می‌گیرند.

در پایان این مراسم، همچنین از ۸ دستگاه سردخانه سیار با ظرفیت  ۱۰ هزار لیتر و با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث شده است، جهت بهره برداری در موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایانه مرزی شلمچه، رونمایی شد.