مراسم کلنگ زنی فاز اول طرح باز زنده‌سازی کارون برگزار شد
مراسم کلنگ زنی فاز اول طرح باز زنده‌سازی کارون برگزار شد

صبح امروز مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال با حضور شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر، امینی شهردار اهواز و جمعی از مدیران و مسئولان شهرداری برگزار شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح امروز مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال با حضور شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر، امینی شهردار اهواز و جمعی از مدیران و مسئولان شهرداری برگزار شد.

در ابتدای مراسم پرویز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری در مورد پروژه توضیحاتی ارائه داد. وی با بیان اینکه شهرداری طراحی و برنامه‌ریزی جهت باز زنده‌سازی ساحل‌های شرقی و غربی را در دستور کار قرار داده است، گفت: امروز فاز اول طرح با مساحت ۱۵ هکتار کلنگ زنی و آغاز می‌شود.

وی در ادامه در خصوص فاز اول طرح باز زنده سازی کارون توضیحاتی ارائه داد و افزود: با تکمیل پروژه حدود ۸ هکتار به مجموع فضای سبز شهر اضافه خواهد شد. همچنین ۴ هکتار معابر و فضای ترددی در قالب پارکینگ، مسیر پیاده‌روی و مسیر دوچرخه سواری ایجاد خواهد شد.

پورحسینی با اشاره به اهمیت توجه شهرداری به مباحث ورزشی و نشاط شهروندان عنوان داشت: زمین‌های ورزشی با کاربری‌های مختلف در رشته‌های متنوع و نیز اتاق مادر و کودک نیز در این پروژه دیده شده است.

پس از پورحسینی، پورموسوی ریاست شورای اسلامی شهر با تبریک مقاومت رزمندگان جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی گفت: اوضاع و احوال این روزهای نوار غزه، شباهت فراوانی به اوضاع و احوال روزها و ماه‌های آغازین استان خوزستان در جریان ۸ سال دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه در خصوص باز زنده‌سازی ساحل کارون عنوان داشت: این پروژه با یاری و مساعدت سپاه صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس شورای اسلامی ششم با اشاره به اهمیت رودخانه کارون تاکید کرد:جاده‌های ساحلی دو طرف کارون باید به صورت کامل زیباسازی و نوسازی شوند.

سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عجج) استان خوزستان نیز با اشاره به مقاومت فلسطینیان علی رغم تحریم‌ها و شرایط سخت موجود گفت: ندای مظلومین گریبان‌گیر ظالمان خواهد شد و مردم فلسطین به حق خودشان خواهند رسید.

این مقام مسئول در ادامه به پروژه کلنگ زنی طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون اشاره و عنوان داشت: آن چیزی که امروز اتفاق می‌افتد به همت شورای اسلامی شهر، شهردار و کارکنان خدوم شهرداری اهواز است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عجج) توجه به مناطق کم برخوردار در اجرای پروژه های شهری را مهم ارزیابی و ادامه داد: آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف در کنار شهرداری اهواز همکاری داشته باشیم.
شاهوارپور در پایان ابراز امیدواری کرد: با تامین به موقع امکانات، این پروژه زودتر از موعد مقرر به پایان خواهد رسید.